Miskolc

Uit Wikitravel

Miskolc Is een stad in Hongarije. De stad heeft 168.075 inwoners (2011).

Info[bewerken]

Het stadsdeel Lillafüred ligt 8 kilometer ten westen van het stadscentrum, in het berggebied en is bekend om zijn grotten en (vooral) de grootste waterval van Hongarije.

Arriveren[bewerken]

Per vliegtuig[bewerken]

Miskolc heeft geen eigen internationale luchthaven. De luchthaven van Boedapest ligt met het openbaar vervoer drie uur van Miskolc verwijderd, met de auto twee uur. Vanaf hier zijn Eindhoven (Wizzair), Charleroi (Ryanair en Wizzair), Rotterdam (Transavia), Maastricht (Wizzair, vanaf mei 2015), Brussel (Brussels Airlines) en Amsterdam (KLM), evenals enige luchthavens in het westen Duitsland te bereiken. Debrecen heeft ook een luchthaven, waarvandaan Wizzair twee keer per week naar Eindhoven vliegt. Kosice (in Slowakije) heeft een luchthaven waarvandaan men via Praag naar Nederland en België kan vliegen, maar dit duurt langer en is duurder dan vliegen vanaf Boedapest of Debrecen.

Per trein[bewerken]

Eens in de twee uur gaat er overdag een intercity naar Boedapest. Hetzelfde geldt voor de intercity naar Debrecen. Verder gaan er stoptreinen naar regionale bestemmingen, zoals Tokaj. Twee maal per dag gaat er een Eurocity naar Kosice.

Per auto[bewerken]

De M30 verbindt Miskolc met de M3, waarover Debrecen en Boedapest bereikt kunnen worden.

Per bus[bewerken]

Rondreizen[bewerken]

Bekijken[bewerken]

  • Waterval - De grootste waterval van Hongarije.
  • Grotten

Doen[bewerken]

  • Ontspannen in het kuuroord Miskolctapolca.

Leren[bewerken]

Werken[bewerken]

Kopen[bewerken]

Eten[bewerken]

Budget[bewerken]

Medium[bewerken]

Duur[bewerken]

Uitgaan[bewerken]

Overnachten[bewerken]

Budget[bewerken]

Medium[bewerken]

Duur[bewerken]

Communicatie[bewerken]

Veiligheid[bewerken]

Dagelijks leven[bewerken]

Rondom[bewerken]

Varianten

Handelingen

Docents

In andere talen

other sites