Matanzas (stad)

Uit Wikitravel

Matanzas is de hoofdstad van de gelijknamige provincie in Cuba. De stad - die zo'n 150.000 inwoners telt - ligt aan de noordkust in de baai van Matanzas (Bahía de Matanzas), 90 km ten oosten van Havanna en 32 km ten westen van het toeristenresort Varadero. Matanzas wordt de stad der bruggen genoemd omwille van de vele bruggen die de 3 rivieren die doorheen de stad stromen (de Río Yumuri, Río San Juan en Río Cánimar) overspannen.

Info[bewerken]

Arriveren[bewerken]

Per vliegtuig[bewerken]

Per trein[bewerken]

Per auto[bewerken]

Per bus[bewerken]

Per boot[bewerken]

Rondreizen[bewerken]

Bekijken[bewerken]

  • Museo Farmaceútico, Calle 83 No 4951. Deze antieke apotheek, die in 1882 werd opgericht door de familie Triolett, was de eerste in zijn soort in Latijns-Amerika. De apotheek bleef in gebruik tot 1964 en werd daarna tot museum omgevormd.
  • Castillo de San Severino. Gebouwd door de Spanjaarden in 1735. In de 18e eeuw werden slaven vanuit de nabijgelegen haven hierheen gebracht en verhandeld. Later werden Cubaanse patrioten hier gevangengehouden en in veel gevallen geëxecuteerd. Een gedenkplaat herinnert aan 61 gevangenen die hier tussen 1895 en 1897 werden geëxecuteerd. San Severino bleef een gevangenis tot in de jaren '70.

Doen[bewerken]

  • Bezoek een voorstelling in Teatro Sauto. Dit neo-klassieke theater met een schitterende akoestiek opende de deuren in 1863 en is vandaag een van de culturele symbolen van Matanzas. De beste kans om een voorstelling bij te wonen heb je op vrijdag-, zaterdag- of zondagavond.

Leren[bewerken]

Werken[bewerken]

Kopen[bewerken]

Eten[bewerken]

Budget[bewerken]

Medium[bewerken]

Duur[bewerken]

Uitgaan[bewerken]

Overnachten[bewerken]

Budget[bewerken]

Medium[bewerken]

Duur[bewerken]

Communicatie[bewerken]

Veiligheid[bewerken]

De omgeving rond Parque Libertad is 's nachts beter te vermijden.

Dagelijks leven[bewerken]

Rondom[bewerken]

  • Cuevas de Bellamar - grottencomplex op 5 km ten zuidoosten van Matanzas

Varianten

Handelingen

Docents

In andere talen

other sites