Manilla

Uit Wikitravel
Fort Santiago, Intramuros

Manilla [1] (Tagalog: Lungsod ng Maynila) is de hoofdstad van de Filippijnen.

Begrijpen[bewerken]

Arriveren[bewerken]

Per Vliegtuig[bewerken]

De internationale luchthaven Manilla Ninoy Aquino is de luchthaven van de hoofdstad Manilla. Hier komen bijna alle internationale vluchten met bestemming Filippijnen aan. Buiten kan je een taxi nemen of zich laten ophalen om je naar je hotel te begeven.

Per Trein[bewerken]

Op Luzon is er een behoorlijk treinnetwerk en dan vooral rond Manilla, er gebeuren echter regelmatig ongelukken en het is dan ook niet geheel onverstandig om een alternatief te zoeken.

Per Auto[bewerken]

Een auto huren is een mogelijkheid maar het openbaar vervoer is een goedkoper alternatief.

Per Bus[bewerken]

De belangrijkste busmaatschappij is Victory Liners. Er gebeuren weinig ongelukken en de nieuwe bussen zijn erg comfortabel. Sinds kort beschikt men ook over gratis wifi aan boord.

Per Boot[bewerken]

Manilla heeft bootverbindingen met een groot aantal van de Filippijnse eilanden, bovendien zijn kaartjes heel goedkoop en is het een pak voordeliger dan met het vliegtuig. Uiteraard zijn de reistijden wel een stuk langer.

Rondreizen[bewerken]

Er zijn een heleboel manieren waarop je Manilla kunt verkennen, per bus, metro, taxi, enz...

Hou er wel rekening mee dat de metro meestal overvol zit en dus niet meteen de meest aangename manier van reizen is.

Zien[bewerken]

Kathedraal van Manilla
  • Intramuros - De oude Spaanse stad (de naam betekent letterlijk: "Binnen de muren") waarrond het moderne Manilla is gegroeid. Hier zijn een groot aantal interessante bouwwerken te bewonderen zoals de kathedraal van Manilla, kleinere kerken, ruïnes en enkele museums.

Doen[bewerken]

Leren[bewerken]

Werken[bewerken]

Kopen[bewerken]

Eten[bewerken]

Budget[bewerken]

Medium[bewerken]

Duur[bewerken]

Uitgaan[bewerken]

Slapen[bewerken]

Budget[bewerken]

IIRE Manila - Het IIRE Manilla is een van de goedkoopste plekken om te overnachten in de stad en bovendien een stuk schoner en comfortabeler (Europese toiletten, douche, airco op de slaapkamers, westers ontbijt inbegrepen) dan de meeste hostels. Het IIRE is een politiek onderzoeks- en netwerkcentrum dat zijn kamers verhuurd voor 600p (ongeveer 9,5 euro) per nacht, en ligt in Teachers Village, Quezon City: De grootste stad van Metro Manila.

Medium[bewerken]

Duur[bewerken]

Communicatie[bewerken]

Veiligheid[bewerken]

Varianten

Handelingen

Docents

In andere talen

other sites