Makassar

Uit Wikitravel

Makassar, ook bekend als Ujung Pandang, is de hoofdstad van de provincie Zuid-Sulawesi en de grootste stad op het eiland Sulawesi, Indonesië.

Info[bewerken]

Arriveren[bewerken]

Per vliegtuig[bewerken]

De internationale luchthaven Hasanuddin (IATA: UPG) ligt 20 km van Makassar en heeft vluchten van en naar: Jakarta, Kuala Lumpur, Yogyakarta, Surabaya, Denpasar, Banjarmasin, Balikpapan, Kendari, Palu, Manado, Gorontalo, Ambon, Ternate, Manokwari, Sorong, Jayapura en nog veel meer plaatsen. Het vliegveld is uitgegroeid tot de grootste transporthub van het land, in ieder geval voor domestic flights.

Per auto[bewerken]

Per bus[bewerken]

Per boot[bewerken]

Ook voor de grote passagiersschepen van PT PELNI is de haven van Makassar een belangrijke aanlegplaats. Vrijwel alle schepen van noord-zuid en west-oost routes leggen hier aan.

Rondreizen[bewerken]

Bekijken[bewerken]

  • De grootste toeristische trekpleister van Makassar is gratis: de zonsondergang bij Pantai Losari. Dit is de boulevard alwaar 's avonds veel jongeren en verkopers van allerlei snacks zich verzamelen.
  • Ook het oude Fort Rotterdam is de moeite van het bezoeken waard. Dit is een fort uit de tijd van de Nederlandse overheersing en het is gebouwd in een vijfhoekige vorm.
  • Enkele tientallen kilometers buiten de stad kun je de natuur bewonderen en zijn er plaatsen waar zich in de buurt van watervallen vele soorten prachtige vlinders ophouden. Ook vindt men er apen.
  • Op een paar kilometer ten westen van de stad ligt een eiland met een vissersdorp. Hier kun je zien hoe traditionele vissers leven.

Doen[bewerken]

Leren[bewerken]

Werken[bewerken]

Kopen[bewerken]

In de wijk Panakkukang ligt een grote moderne shoppingmall, genaamd Panakkukang Mall.

Eten[bewerken]

Soto Makassar (of Coto Mangkasara in de plaatselijke taal) is een begrip. Een andere locale tractatie is Es Pisang Hijo.

Budget[bewerken]

Medium[bewerken]

Duur[bewerken]

Uitgaan[bewerken]

Overnachten[bewerken]

Budget[bewerken]

Medium[bewerken]

Duur[bewerken]

Communicatie[bewerken]

Veiligheid[bewerken]

Dagelijks leven[bewerken]

Rondom[bewerken]

Varianten

Handelingen

Docents

In andere talen

other sites