Madura

Uit Wikitravel
Indonesië : Madura

Madura is een eiland ten noorden van Oost Java in Indonesië.

Inhoud

Info[bewerken]

Madura staat bekend als Indonesië's grootste leverancier van zout. Madura behoort bij de provincie Oost-Java en is onderverdeeld in vier regentschappen (kabupaten):

Arriveren[bewerken]

Momenteel is de enige manier om naar Madura te komen per boot vanaf Ujung, bij Surabaya op Java, naar Kapal, bij Bangkalan. De Suramadu brug [1] wordt momenteel gebouwd en is in 2008 klaar.

Rondreizen[bewerken]

Bekijken[bewerken]

  • Madura is beroemd om het stierenrennen, waar een jockey, meestal een jonge jongen, op een houten slee die getrokken wordt door een paar stieren over een lengte van ongeveer 100 meter in 10-15 seconden. Een aantal steden op het eiland hebben races in augustus en september met een grote finale voor de Presidential Trophy in Pamekasan in september of oktober.
  • Een aantal vormen van muziek en theater zijn populair op Madura, vooral onder de armere bevolking voor wie ze een goedkope manier van amusement zijn. Het Topeng theater, met gemaskerde voorstellingen over o.a. Ramayana en Mahabharata, is de meest bekende Madurese kunstvorm. Het minder bekend Loddrok theater, waar de spelers geen maskers dragen is het meest populair op het eiland zelf.
  • Op Madura zijn ook gamelanorkesten, een meer gangbare muziek op Madura is echter tongtong muziek, dit wordt gespeeld op houten of bamboe trommels en wordt vaak gespeeld tijdens het stierenrennen.

Doen[bewerken]

Leren[bewerken]

Werken[bewerken]

Kopen[bewerken]

Eten[bewerken]

Budget[bewerken]

Medium[bewerken]

Duur[bewerken]

Uitgaan[bewerken]

Overnachten[bewerken]

Budget[bewerken]

Medium[bewerken]

Duur[bewerken]

Communicatie[bewerken]

Veiligheid[bewerken]

Dagelijks leven[bewerken]

Rondom[bewerken]

Varianten

Handelingen

Docents

In andere talen

other sites