Kos (stad)

Uit Wikitravel

De stad Kos is op het eiland Kos in Griekenland. Het eiland van de Griekse arts Hippocrates, uit de oudheid, die de toen bekende therapieën op schrift stelde en met de instelling van de naar hem genoemde eed, de eerste richtlijnen voor medisch handelen vaststelde.

Arriveren[bewerken]

Rondreizen[bewerken]

Bekijken[bewerken]

  • Mandraki, het haventje.
  • Kasteel van de Hospitaalridders domineert de oost kant van de de haven, of Mandraki, gebouwd in de vijftiende eeuw.
  • Plataan van Hippocrates, staat tussen het kasteel en de Angora. Op deze plaats zou Hippocrates zijn colleges in de schaduw van een plataan hebben gegeven. De boom, die er staat, is "slechts" vijfhonderd jaar oud, maar het gaat om het idee.
  • Resten van de antieke stad Kos. Omdat de de moderne stad Kos op de zelfde plaats gebouwd is, zijn er op verschillende plaatsen in de stad archeologische opgravingen gedaan.
    • Angora, de oude markt, Romeins Forum. het handelscentrum van de antieke stad. Restanten van Griekse en Romeinse gebouwen en tempels.
    • Casa Romana Romeinse patriciërswoning met mozaïeken.
    • Odeon, antiek theater.
  • Archeologisch Museum met vonsten van op het eiland, onder andere het Asklepion de tempel geweid aan Asklepios, de god van de geneeskunde.

Doen[bewerken]

Kopen[bewerken]

Eten[bewerken]

Uitgaan[bewerken]

Overnachten[bewerken]

Bestemmingen in de buurt[bewerken]

Varianten

Handelingen

Docents

In andere talen

other sites