Korinthe

Uit Wikitravel

Korinthe of Corinthe ligt in het noorden van de het schiereiland, Peloponnesos aan het eind de landtong, die het schiereiland van het Griekse vasteland scheidt. De stad was al in de oudheid een van de Griekse stadstaten en hij, die de macht in Korinthe had, controleerde het verkeer over land en dus een groot deel van de handel tussen de Peloponnesos en het vasteland.

Arriveren[bewerken]

De stad is bereikbaar vanuit Athene per spoor de treinen zijn verbeterd voor de laatste Olympische Spelen in Athene, per bus en met de auto over de nieuwe snelweg, waarvoor een tol verschuldigd is en de oude kustweg die veel bochtiger is.

Rondreizen[bewerken]

Bekijken[bewerken]

Het Kanaal van Korinthe, gezien vanaf het dek van een schip, dat het kanaal bevaart
  • Het Kanaal van Korinthe - Dit kanaal verbindt de Adriatische en de Egeïsche Zee en verkort zo de vaartijd voor de scheepvaart in deze regio, doordat men niet meer rond het schiereiland de Peloponnesos hoeft te varen. Het kanaal ligt ten noorden van de stad. Het kanaal is het best te bekijken, vanaf de brug in de oude weg over het kanaal, er is een parkeerplaats bij de brug, of natuurlijk vanaf een schip dat door het kanaal vaart. Vanaf de brug is het kanaal tachtig meter lager te zien en met wat geluk passeert er beneden net een schip. Ook de trein en (tol)snelweg vanaf Athene passeren natuurlijk ook het kanaal per brug.

Doen[bewerken]

Kopen[bewerken]

Eten[bewerken]

Uitgaan[bewerken]

Overnachten[bewerken]

Bestemmingen in de buurt[bewerken]

Varianten

Handelingen

Docents

In andere talen

other sites