Kampot

Uit Wikitravel

Kampot ligt in Cambodja.

Zonsondergang bij de rivier

Begrijpen[bewerken]

Arriveren[bewerken]

Per Vliegtuig[bewerken]

Per Trein[bewerken]

Per Auto[bewerken]

Per Bus[bewerken]

Minimum 4 bussen per dag vanuit Phnom Penh. De rit duurt ongeveer 4 uur met een tussenstop van een 1/2 uur waar je iets kan eten of drinken.

Per Boot[bewerken]

Rondreizen[bewerken]

Je kan 35 km. verder naar Kep gaan dat een leuk strand heeft en vissersrestaurantjes. Verschillende goede guesthouses, voor elk wat wils (van $150 tot $10). Vanuit Kep kan je een trip maken naar Rabbit Island met zijn ongerepte stranden, je kan er ook overnachten. In Kep zelf kan je fietsen of brommertjes huren om de omgeving te verkennen of een mooie wandelng op de heuvel maken. Kampong Tran heeft mooie grotten.

Zien[bewerken]

Zoals elke stad in Cambodja heeft Kampot ook een eigen markt. Er is een nieuwe markt in aanbouw (opzicht roze gebouw). De rivier, de watervallen (in het regenseizoen). De vissersboten. Vroeger was een dagtrip naar Bokor Hill mogelijk, nu is Bokor Hill gesloten voor bezoekers wegens renovatiewerken aan de gebouwen op de heuvel. Later zou het toristisch uitgebaat worden maar niemand weet of het dan ook terug voor iedereen zal toegankelijk zijn.

Doen[bewerken]

Leren[bewerken]

Werken[bewerken]

Kopen[bewerken]

Eten[bewerken]

Budget[bewerken]

Medium[bewerken]

Duur[bewerken]

Uitgaan[bewerken]

Slapen[bewerken]

Budget[bewerken]

Ganesha Riverside Eco Resort, in Kampot: een beetje buiten het centrum gelegen. Heel gezellig, huiselijke sfeer, geweldige cocktails en een nog geweldiger menu. Gelegen aan de rivier, het lenen van een roeiboot is een mogelijkheid, ook fietsen zijn ter beschikking. Aanrader!

Medium[bewerken]

Duur[bewerken]

Communicatie[bewerken]

Veiligheid[bewerken]

Varianten

Handelingen

Docents

In andere talen

other sites