Isle of Skye

Uit Wikitravel
Rotsformatie The Old Man of Storr op het eiland Skye.

Het eiland Skye (Engels: Isle of Skye) is het op één na grootste eiland van Schotland. Het ligt in het noordwesten van Schotland en heeft een oppervlakte van ongeveer 1700 km².

Bezienswaardigheden[bewerken]

Skye Bridge: De Skye Bridge, die gebouwd is in 1995, verbindt het eiland met het vasteland.

Neist Point: Neist Point is een uitkijkplaats met een indrukwekkend natuurdecor en een vuurtoren.

Loch Fada: Loch Fada is een groot meer, dat 6 km ten noorden van Portee en 5 km ten zuiden van The Storr is gelegen.

Loch Dunvegan: Loch Dunvegan is een groot, prachtig meer in het westen van Skye. Het eiland wordt vaak bezocht door gewone en grijze zeehonden. Via boottochten op het meer kan je heel dicht bij de dieren komen.

Dunvegan Castle: Dunvegan Castle is een groot kasteel nabij Loch Dunvegan, dat dateert uit de 14de eeuw. Sommige delen van het kasteel zijn reeds in de 9de eeuw gebouwd. Het kasteel werd pas in 1933 publiek geopend. Via boottochten op het meer kan je het kasteel vanop een kleine afstand bewonderen.

The Storr: The Storr is een rotsachtig gebergte in het oosten van "The Isle of Skye". Wie tot bovenop de rotsen wil geraken, kan gemakkelijk de paden volgen.

The Quiraing is een bijzondere gebergte die deel maakt uit het Trotternish Ridge in het noord oost of The Isle of Skye. Het is te bewonderen met een fantastische en niet al te moeilijk wandeling van ongeveer 4 mijlen (bijna 7km). Je moet wel goede wandelschoenen en geschikte regenkleding gebruiken.

View from the Quiraing

Varianten

Handelingen

Docents

In andere talen