Ibiza

Uit Wikitravel

Ibiza is een eiland behorend bij de Balearen in de Middellandse Zee voor de oostkust van Spanje. Het eiland staat al 5 decennia bekend om zijn nachtleven.

Regio's[bewerken]

Steden[bewerken]

Info[bewerken]

Taal[bewerken]

Arriveren[bewerken]

Rondreizen[bewerken]

Bekijken[bewerken]

Routes[bewerken]

Doen[bewerken]

  • Zeilen en het chateren van een jacht - International Charter group [1] - [2] is één van 's werelds grootste charterbedrijven voor jachten, het bedrijf kan aan alle chartervoorwaarden voldoen, van zelf varen tot bemande boten in de Balearen. Opererend vanuit 9 kantoren wereldwijd (Verenigde Staten, Spanje, Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Italië, Frankrijk, Spanje, Zwitserland, het Caribisch gebied, Hong Kong, Dubai, Ibiza).

Eten[bewerken]

Uitgaan[bewerken]

Ibiza staat bekend om haar uitgebreide nachtleven. Met name rond Ibiza-stad en San Antonio vind je vele grote discotheken, bars en beachclubs. Beide steden worden in de zomermaanden overspoelt met toeristen uit heel Europa. In vergelijking tot populaire jongerenbadplaatsen in Griekenland en het Spaanse vasteland ligt de gemiddelde leeftijd op Ibiza iets hoger. Met name twintigers en jonge dertigers.

De grote discotheken organiseren meerdere malen per week feesten. In de meeste gevallen worden deze feesten 'gehost' door een wereldbekende dj onder een vaste naam die op zijn beurt weer meerdere andere dj's 'meeneemt' om ook op die avond te draaien. Het prijsniveau voor consumpties in deze discotheken ligt beduidend hoger dan dat wij in de Nederlandse horeca gewend zijn.

De zonsondergangen in het beroemde 'Cafe del Mar' en 'cafe Mambo' behoren tot de mooiste van het eiland en zijn zeker een bezoek waard.

Veiligheid[bewerken]

Rondom[bewerken]

Varianten

Handelingen

Docents

In andere talen

other sites