Ho Chi Minh Stad

Uit Wikitravel
Azië : Zuidoost-Azië : Vietnam : Zuiden : Ho Chi Minh Stad

Ho Chi Minh Stad is een stad in het zuiden van Vietnam.

Begrijpen[bewerken]

Arriveren[bewerken]

Per Vliegtuig[bewerken]

Per Trein[bewerken]

Per Auto[bewerken]

Per Bus[bewerken]

Er zijn in Ho Chi Minh verschillende bussen die goedkoop, toegankelijk en voorzien van airco zijn. Vanaf het vliegveld zullen 2 verschillende bussen naar het centrum van de stad rijden. Bus 152 zal je naar de Binh Tay markt brengen. Deze markt ligt heel centraal en vlakbij het backpackers centrum Pham Ngu Lao. De andere bus die vanaf en naar het vliegveld rijdt is nummer 147. Deze rijd in de richting van Cho Lon, de Chinese buurt.

Per Boot[bewerken]

Rondreizen[bewerken]

Zien[bewerken]

Doe[bewerken]

Leren[bewerken]

Werken[bewerken]

Kopen[bewerken]

Eten[bewerken]

Budget[bewerken]

Medium[bewerken]

Duur[bewerken]

Drinken[bewerken]

Slapen[bewerken]

Budget[bewerken]

Medium[bewerken]

Duur[bewerken]

Communicatie[bewerken]

Bijna in elk cafe en hotel door het hele land heen is er gratis Wifi (zelfs in de home-stays in de bergen van SAPA). Hierdoor is de makkelijkste en goedkoopste manier om te communiceren via skype, WhatsApp, e-mail en andere internet gebaseerde communicatie middelen. Telefoneren en SMS-jes versturen op Nederlandse SIM-kaart is duur (> 1 euro per minuut/SMS).

Hotels/hostels boeken kun je het beste doen via de bekende bookingssites. Zo heb je eigenlijk ook geen locale simkaart nodig. De hotels en hostels uit de lonely planet zijn veelal gekopieerd en deze copy-cats zijn vaak van veel mindere kwaliteit en hebben als doel je op te lichten met excursies.

Veiligheid[bewerken]

Varianten

Handelingen

Docents

In andere talen

other sites