Ho Chi Minh Stad

Uit Wikitravel
Zuiden : Ho Chi Minh Stad
Zicht op de stad vanop de Bitexco Financial Tower

Ho Chi Minh Stad (Vietnamees: Thành Phố Hồ Chí Minh) is een stad in het zuiden van Vietnam.

Begrijpen[bewerken]

Arriveren[bewerken]

Per Vliegtuig[bewerken]

Per Trein[bewerken]

Per Auto[bewerken]

Per Bus[bewerken]

Er zijn in Ho Chi Minh verschillende bussen die goedkoop, toegankelijk en voorzien van airco zijn. Vanaf het vliegveld zullen 2 verschillende bussen naar het centrum van de stad rijden. Bus 152 zal je naar de Binh Tay markt brengen. Deze markt ligt heel centraal en vlakbij het backpackers centrum Pham Ngu Lao. De andere bus die vanaf en naar het vliegveld rijdt is nummer 147. Deze rijd in de richting van Cho Lon, de Chinese buurt.

Per Boot[bewerken]

Rondreizen[bewerken]

Verkeer in Ho Chi Minh Stad

Het verkeer in de stad loopt geregeld vast, dat komt door de snelle groei die Ho Chi Minhstad heeft gekend na de Vietnamoorlog. De verkeersinfrastructuur heeft zich niet aan het zelfde tempo mee kunnen ontwikkelen om de enorme drukte degelijk te kunnen opvangen. Wees dus voorbereid op een enorme chaos.

Om de verkeersproblemen in de stad enigszins te verminderen is er begonnen met de bouw van de metro van Ho Chi Minhstad. Deze zal bestaan uit een vijftal lijnen. De eerste lijn zal naar verwachting in 2017 gereed zijn en zou meer dan 160.000 passagiers per dag gaan verwerken.

Ho Chi Minhstad heeft, ondanks het feit dat de stad niet vlak aan de zee is gelegen, de grootste haven van Vietnam aan de Mekongrivier. Er zijn onder meer veerverbindingen.

Zien[bewerken]

Herenigingspaleis

Doe[bewerken]

Leren[bewerken]

Werken[bewerken]

Kopen[bewerken]

Eten[bewerken]

Budget[bewerken]

Medium[bewerken]

Duur[bewerken]

Drinken[bewerken]

Slapen[bewerken]

Budget[bewerken]

Medium[bewerken]

Duur[bewerken]

Communicatie[bewerken]

Bijna in elk café en hotel door het hele land heen is er gratis Wifi (zelfs in de home-stays in de bergen van SAPA). Hierdoor is de makkelijkste en goedkoopste manier om te communiceren via skype, WhatsApp, e-mail en andere internet gebaseerde communicatie middelen. Telefoneren en sms'jes versturen op Nederlandse of Belgische SIM-kaart is duur (> 1 euro per minuut/SMS).

Hotels/hostels boeken kun je het beste doen via de bekende boekingssites. Zo heb je eigenlijk ook geen locale simkaart nodig. De hotels en hostels uit de lonely planet zijn veelal gekopieerd en deze copy-cats zijn vaak van veel mindere kwaliteit en hebben als doel je op te lichten met excursies.

Veiligheid[bewerken]