Haspengouw

Uit Wikitravel
Limburg : Haspengouw

Haspengouw is een regio In de Belgische provincie Limburg.

Begrijpen[bewerken]

Haspengouw is dé plek voor levensgenieters. Over- en ovenheerlijke streekgastronomie, vers geplukte appels en peren… Ze vormen een ideale beloning na een fikse stadswandeling door het grafelijke Borgloon, een beklimming van de Truiense abdijtoren of een bezoek aan de landcommanderij Alden Biesen. Of verkies je een picknick tussen de boomgaarden of een ritje door het betoverend kastelenland? Op Kasteel Hex vinden overigens elk 2de weekend van juni en september het Planten-, Rozen- en Moestuinfestival plaats. Overnachten kan in authentieke vierkantshoeves, kasteelhoeves of zelfs in een kasteel. In Tongeren, de oudste stad van België, heeft het Romeinse en middeleeuwse verleden een schat aan cultuur-historisch erfgoed nagelaten. Meer van deze geschiedenis kan je vanaf 2009 ervaren in het Gallo-Romeinse Museum, dat momenteel vergroot wordt. Tongeren geniet ook internationale faam dankzij de zondagse antiek- en brocantemarkt, de grootste in de Benelux.

Steden[bewerken]

Informatie[bewerken]

Haspengouw was het decor van de televisiereeks "Katarakt" in 2007 en kent sindsdien enorm veel toeristische aantrek.

Varianten

Handelingen

Docents

In andere talen