Gran Canaria

Uit Wikitravel
Spanje : Canarische Eilanden : Gran Canaria

Gran Canaria is een eiland dat behoort tot de Canarische Eilanden (Spanje). Het is het op twee na grootste eiland van de Canarische Eilanden maar het eiland met de meeste inwoners en is omgeven door de Atlantische Oceaan. Gran Canaria is een eiland met een vulkanische oorsprong.

Inhoud

Regio's[bewerken]

Steden[bewerken]

Info[bewerken]

Website van de Raad voor Toerisme van de Canarische Eilanden (Nederlands) [1]

Taal[bewerken]

De officiële taal is Spaans, maar in de toeristische plaatsen wordt er ook Engels gesproken.

Arriveren[bewerken]

Rondreizen[bewerken]

Bekijken[bewerken]

Op Gran Canaria kan je alle dagen van het jaar van de zee genieten. Bezoek dit eiland dat je een waaier van ontspanningsmogelijkheden biedt, van duiken en surfen tot sportvissen toe. Droom weg van een eiland waar je de hele dag lang kan surfen of aan boord van een yacht kan zeilen. Een echt miniatuurcontinent dat je hart zal inpalmen met zijn uitgestrekte stranden en verre witte duinen, zijn groene valleien met zijn pittoreske dorpjes en zijn vele historische plaatsen die je naar lang vervlogen tijden doen wegmijmeren. Maak kennis met een lappendeken van vriendelijke en levendige steden, met hun grote winkelcentra en bruisend nachtleven. Hier vermengen zich cultuur en eeuwenlange geschiedenis.

Routes[bewerken]

Doen[bewerken]

Een groot deel van uw vakantie op Gran Canaria zult u zeker doorbrengen op een van de mooie stranden die het eiland rijk is. Op de zachte gouden zandstranden die langzaam overgaan in het ondiepe water van de zee, treft men het hele jaar zonaanbidders. Wanner u niet speciaal van zonnebaden houdt, zijn er legio mogelijkheden voor watersporten waarvan u kunt genieten tijdens uw vakantie. Het zachte windje dat langs de kust waait, is perfect voor zeilen, windsurfen en parazeilen. Aan de stranden is hiervoor materiaal te huur en worden lessen gegeven.

Het zeewater is warm en er zwemmen allerlei soorten subtropische vissen. Diepzeevissen en scuba-duiken is dus bijna een must. Er kan zelfs naar scheepswrakken worden gedoken.

Ook golfers komen volop aan hun trekken op Gran Canaria. Verspreid over het eiland zijn er momenteel acht golfbanen, welke allemaal door de meest gerenommeerde internationale golfbaan ontwerpers gebouwd en aangelegd zijn. Deze banen behoren volgens kenners tot de beste golfbanen van Spanje.

Maar bezoek ook eens het binnenland. Het mooie berglandschap leent zich goed voor trektochten, paardrijden, mountain-biken en rotsklimmen, ofschoon het laatste ook gedaan kan worden aan de rotsachtige kustlijn.

Eten[bewerken]

Slapen[bewerken]

Uitgaan[bewerken]

Het nachtleven op Gran Canaria is legendarisch. Toeristen genieten volop van de gezellige bars en nachtclubs van het eiland, vooral aan de Playa del Ingles.

Veiligheid[bewerken]

Rondom[bewerken]

Varianten

Handelingen

Docents

In andere talen

other sites