Engeland

Uit Wikitravel
Pier bij Brighton
Vlag
England flag.png
Kruis van St. George (Sint-Joriskruis)
Beknopt
Hoofdstad Londen
Regering constitutionele monarchie
Munt Pond Sterling (GBP £)
Oppervlakte 130.395 km2
Bevolking 49.138.831 (2001)
Taal Engels
Religie Angelsaksische Kerk: 64%, Rooms Katholiek: 10%, Moslim: 3,3%, Methodist: 3%, Hindoe: 1,1%, Sikh: 0,7%, Joods: 0,5%, Oost Orthodox: 0,5%.
Elektriciteit 230V, 50 Hz (Britse stekker)
Oproepcode +44
Internet TLD .uk (.gb wordt nauwelijks gebruikt)
Tijdzone UTC

Engeland is een van de vier landen in het Verenigd Koninkrijk. Het grenst aan Schotland in het noorden en Wales in het westen.

Regio's[bewerken]

Kaart van Engeland
Het Zuiden van Engeland is ongeveer het gebied tussen de rivier de Thames en het Bristol kanaal.
Londen, een metropool, de hoofdstad van zowel Engeland als het Verenigd Koninkrijk.
South East, het gebied rond en ten zuiden van Londen, inclusief de gebieden langs het Engels kanaal.
De West Country, het heuvelachtige schiereiland dat zich in zuidwestelijke richting uitmondt in de Atlantische Oceaan en omliggende graafschappen.
De Engelse Midlands het deel van Engeland dat oostelijk van Wales ligt en langs de Noord Zee.
East Anglia, het grotendeels lager gelegen gebied ten noordoosten van Londen.
de East Midlands, het geografische middelpunt van Engeland dat reikt tot aan de Noordzee.
De West Midlands, het industriële en landelijke gebied ten oosten van Wales.
Het North van Engeland is het gebied ten noorden van de Mersey en Humber rivieren.
Yorkshire, gezien als één van de meest fotogenieke, gevarieerde en interessantste van de traditionele graafschappen.
Het North West, grote industriële steden en adembenemende vergezichten tussen Schotland en Wales.
Het North East, de verstedelijkte gebieden van de Teesside en Tyne en Wear en de dunbevolkte gebieden aan de grens met Schotland.

Steden[bewerken]

Info[bewerken]

Taal[bewerken]

Arriveren[bewerken]

Rondreizen[bewerken]

Bekijken[bewerken]

In Engeland beheert de English Heritage organisatie een groot aantal kastelen, monumenten, huizen etc. die behoren tot het culturele erfgoed. Deze plaatsen zijn opengesteld voor het publiek. Op de Internet site zich een kaart waar al deze plaatsen te vinden zijn. Een lidmaatschap van English Heritage geeft gratis toegang tot alle culturele erfgoederen die opengesteld zijn. Voor buitenlanders is het mogelijk om een kortdurend lidmaatschap aan te gaan, waardoor je voor een vast bedrag in een periode van 1 of 2 weken vrij toegang tot deze erfgoederen hebt. Bij het lidmaatschap wordt een gratis het handboek geleverd met een uitgebreide beschrijving van alle aangesloten sites, een route beschrijving en de openingstijden. Lid worden kan bij het bezoek aan een van de sites.

Routes[bewerken]

Doen[bewerken]

Eten[bewerken]

Uitgaan[bewerken]

Veiligheid[bewerken]

Rondom[bewerken]

Varianten

Handelingen

Docents

In andere talen

other sites