Durrës

Uit Wikitravel
(Doorverwezen vanaf Durres)

Durrës is een havenstad in het westen van Albanië. De stad is met 99.546 inwoners (2001) de tweede stad van het land, na de hoofdstad Tirana. Gelegen aan de Adriatische Zee beschikt de stad over de voornaamste haven van het land en is tevens het Albanese spoorwegknooppunt.

Begrijpen[bewerken]

Wat voor Albanië als geheel geldt, geldt ook voor Durrës: postcommunistisch, gericht op EU- en NAVO-lidmaatschap, bezig met problemen als armoede en criminaliteit. Voor Durrës in het bijzonder geldt dat er een Italiaanse invloed is en dat de stad vrij kosmopolitisch is.

Arriveren[bewerken]

Per vliegtuig[bewerken]

Er is geen vliegveld in Durrës. Vanaf Nënë Tereza Airport bij Tirana is het mogelijk om de trein naar Durrës te pakken, wat erg goedkoop is.

Per trein[bewerken]

Durrës is verbonden met Tirana, Sarandë, Shkodër en alle andere plaatsen op het Albanese spoorwegennet. Er is echter nog geen internationale spoorverbinding voor personenvervoer met Albanië.

Per auto[bewerken]

Voor wie vanuit Nederland of België reist is het waarschijnlijk het best om via Dubrovnik en Montenegro het land binnen te komen. De snelwegen daar worden in hoog tempo verbeterd.

Per bus[bewerken]

De bus is het belangrijkste openbaar vervoermiddel in Albanië. Durrës heeft busverbindingen met veel steden en regio's, waaronder Tirana en Ulcinj (Montenegro).

Per boot[bewerken]

Er zijn ferry's van en naar Bari, Ancona, Otranto, Trieste (alle Italië), Kotor en Bar (Montenegro).

Rondreizen[bewerken]

Zien[bewerken]

Het amfitheater.

Doe[bewerken]

Picknicken op Shkambi e Kavajes.

Leren[bewerken]

Werken[bewerken]

Kopen[bewerken]

Eten[bewerken]

Budget[bewerken]

Medium[bewerken]

Duur[bewerken]

Drinken[bewerken]

Slapen[bewerken]

  • Hotel Lido Durres

Address: Lagja.2; Rruga: Aleksander Goga Durres Albania

E-mail: info@hotellido-durres.com Telephone: +355 52 227941 Fax: +355 52 227941 [1]

Budget[bewerken]

Medium[bewerken]

Hotel Belvedere.

Duur[bewerken]

Communicatie[bewerken]

Veiligheid[bewerken]

Varianten

Handelingen

Docents

In andere talen

other sites