Damascus

Uit Wikitravel
Midden-Oosten : Levant : Syrië : Damascus

WAARSCHUWING: Raadpleeg hier het actuele reisadvies van het Nederlandse Ministerie van Buitenlandse Zaken m.b.t. Syrië. Het actuele reisadvies van het Belgische Ministerie van Buitenlandse Zaken kan u hier raadplegen.

Damascus is de hoofdstad van Syrië.

Begrijpen[bewerken]

Arriveren[bewerken]

Per Vliegtuig[bewerken]

Per Trein[bewerken]

Per Auto[bewerken]

Per Bus[bewerken]

Per Boot[bewerken]

Rondreizen[bewerken]

Zien[bewerken]

Doen[bewerken]

Leren[bewerken]

Werken[bewerken]

Kopen[bewerken]

Eten[bewerken]

Budget[bewerken]

Medium[bewerken]

  • Al Khawali; Straight Street. Heerlijk eten in een mooie omgeving voor een prima prijs. Levantijnse keuken (Syrisch dus). Voor Damasceense begrippen best duur.

Duur[bewerken]

  • Beit Jabri, Al-Zawaf straat in het centrum. Prachtige oude binnenplaats van een oude khan. Syrische keuken.
  • Old Town Restaurant, vlakbij Straight Street, links bij de Bab Sharqi de christelijke/joodse wijk in. Vriendelijk personeel. Als je weer toe bent aan westers eten is dit restaurant heerlijk - vooral de biefstuk.

Uitgaan[bewerken]

Slapen[bewerken]

Budget[bewerken]

Ghazal Hotel Sharia Souq Saroujah, (op 5 min. lopen van het centrum). Erg vriendelijk hostel/hotel. Schone kamers en badkamertje, goed ontbijt (brood, appel, boter, jam, yoghurt/hummus, olijven en thee/koffie), drank meenemen is geen probleem, vriendelijke eigenaren en een goede locatie. Verwacht echter geen topluxe: de verwarming doet het niet. Ca. 1500 SP per nacht per 2-p kamer, inclusief ontbijt en diverse drankjes tijdens de dag.

Medium[bewerken]

Duur[bewerken]

Communicatie[bewerken]

Veiligheid[bewerken]

Varianten

Handelingen

Docents

In andere talen

other sites