Costa Brava

Uit Wikitravel
Het strand van Lorett del Mar, een, vanwege het nachtleven vooral bij jongeren geliefde, badplaats aan de Casta Brava

De Costa Brava is de naam van de Catalaanse kuststreek vanaf de Franse grens in het noorden tot en met Blanes in het zuiden, op circa 60 kilometer ten noorden van de stad Barcelona. De regio is gelegen in het noordoosten van het Iberisch schiereiland, aan de Middellandse Zee. De streek is geliefd en populair bij toeristen en vakantiegangers en hier liggen daarom veel badplaatsen om deze onder te brengen. De regio ligt in de provincie Girona.

Badplaatsen[bewerken]

Info[bewerken]

Taal[bewerken]

Naast het Spaans wordt, in deze regio, het Catalaans veel gesproken. De Catalanen zijn een trots volk en hoewel onderdeel van Spanje, proberen ze zich duidelijk te onderscheiden. Het spreken van een paar woorden Catalaans in plaats van Spaans wordt dan ook zeer gewaardeerd.

Arriveren[bewerken]

Van uit Nederland en België is de Costa Brava per auto, bus, trein en vliegtuig te bereiken.

Vliegtuig[bewerken]

Vlieg naar Girona of Barcelona.

Auto[bewerken]

Vanuit Nederland via België, en Frankrijk.

Bus[bewerken]

Reis vanaf onder andere Amsterdam of Brussel met een Eurolines-bus.

Een niet erg avontuurlijke mogelijkheid is een een busreis als pakketreis te boeken via touroperator en reisbureau.

Trein[bewerken]

Rondreizen[bewerken]

Auto[bewerken]

Als je alle baaitjes, stranden en authentieke dorpen in het binnenland wil bezichtigen is de auto het aangewezen vervoermiddel.

Bekijken[bewerken]

Routes[bewerken]

Doen[bewerken]

  • snorkelen - dankzij de rotsachtige bodem zijn er interessante snorkelplekken.
  • Zeilen en het chateren van een jacht - International Charter group [1] - [2] is één van 's werelds grootste charterbedrijven voor jachten, het bedrijf kan aan alle chartervoorwaarden voldoen, van zelf varen tot bemande boten in de Balearen. Opererend vanuit 9 kantoren wereldwijd (Verenigde Staten, Spanje (Costa Brava), Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Italië, Frankrijk, Spanje, Zwitserland, het Caribisch gebied, Hong Kong en Dubai en Barcelona).

Eten[bewerken]

Spanjaarden (eigenlijk: Catalanen) eten graag en goed, en veel buiten de deur. U zult in vrijwel iedere plaats meerdere restaurantjes vinden. Er wordt ook veel warm gegeten als lunch, en de meeste restaurants bieden hiervoor een dagmenu aan, voor zeer aantrekkelijke prijzen.

Uitgaan[bewerken]

In de meeste plaatsen zijn uitgaansgelegenheden. Lloret de Mar is met name populair, met zijn vele barretjes, discotheken en lounge gelegenheden. Populair bij jongeren, maar ook voor stelletjes en gezinnen is Lloret de Mar aantrekkelijk. Een enorme keuze aan restaurants, van fast food tot 4 sterren, van thais tot typisch catalaans.

Blanes biedt ook voldoende uitgaansgelegenheden. In Tossa de Mar zijn voornamelijk restaurants en (catelaanse) barretjes te vinden.

Estartit is eveneens een veel bezochte plaats voor avond- en nachtleven, uitsluitend in de zomer.

Bij populaire campingplaatsen als St. Pere Pescador zijn vaak ook discotheken te vinden, speciaal op de campingjeugd gericht.

Verblijf[bewerken]

Huur hier uw vakantie appartement in Costa Brava

Veiligheid[bewerken]

Rondom[bewerken]

kust van Costa Brava in Spanje van Noord naar Zuid

Portbou · Colera · Llança · El Port la Selva · Cadacués · Roses · l'Escala · Begur · Palamós · Platja d'Aro · Sant Feliu de Guixoos · Tossa del Mar · Lloret de Mar · Blanes

Oostelijke Costa's in Spanje van Noord naar Zuid

Costa Brava · Costa del Maresme · Costa del Garraf · Costa del Azahar · Costa Blanca · Costa Calida · Costa del Almeria · Costa Tropical · Costa del Sol

Varianten

Handelingen

Docents

In andere talen

other sites