Korfoe (eiland)

Uit Wikitravel
(Doorverwezen vanaf Corfu)

Korfoe of Corfu (Grieks: Κέρκυρα) maakt onderdeel uit van de Ionische eilandengroep in het uiterste westen van Griekenland. Het ligt net voor de kust van Albanië. Door de westelijke ligging is het eiland naar Griekse begrippen erg groen.

Regio's[bewerken]

Plaatsen[bewerken]

Korfoe (Grieks: Kerkira) - De gelijknamige hoofdstad van het eiland.

Info[bewerken]

Taal[bewerken]

Arriveren[bewerken]

Vliegtuig[bewerken]

Het vliegveld ligt vlakbij Korfoe stad, bij Kanoni. Je kunt Korfoe in de zomermaanden vanuit de Benelux bereiken vanuit een aantal luchthavens. Aegean Airlines vliegt wekelijks vanaf Groningen Airport naar Korfoe, tickets kun je boeken bij Hellas Travel. [1] Aegean Airlines vliegt tevens vanuit Brussel, die tickets zijn wel gewoon op hun eigen site te koop. Jetairfly vliegt ook vanuit Brussel. Arke, Transavia en Easyjet vliegen vanuit Amsterdam naar het eiland. Daarnaast biedt Transavia ook chartervluchten aan vanuit Rotterdam en Eindhoven. Ryanair vliegt vanuit Eindhoven, Weeze en Charleroi.

Auto[bewerken]

Reis vanuit België of Nederland per auto naar een Italiaanse haven en vaar met een autoveerboot met auto en al verder naar Korfoe. Dit is de meest comfortabele manier.

Boot[bewerken]

Vanuit de volgende plaatsen varen (auto)veerboten:

Rondreizen[bewerken]

Bus[bewerken]

Het busnet van Korfoe is heel geavanceerd dus je kan er bijna overal mee naartoe gaan.

Fiets of scooter[bewerken]

Op veel plaatsen zijn fietsen en/of scooters te huur.

De twee eilandjes bij Kanoni zijn zo'n beetje het beeldmerk van Korfoe

Bekijken[bewerken]

  • Achillion - paleis gebouwd voor Keizerin Elisabeth van Oostenrijk (Sissi). Het was later in bezit van de Duitse keizer.
  • De twee eilandjes bij Kanoni, vlakbij het vliegveld.

Routes[bewerken]

Doen[bewerken]

Eten[bewerken]

Stifado, een stoofschotel van konijn of rundvlees met uien. Dit is een lokale specialiteit.

Uitgaan[bewerken]

Veiligheid[bewerken]

Rondom[bewerken]

Varianten

Handelingen

Docents

In andere talen

other sites