Buffalo

Uit Wikitravel
De skyline van Buffalo

Buffalo is een stad in de staat New York. Het is na New York City de grootste stad in de staat.

Arriveren[bewerken]

Per vliegtuig[bewerken]

Ondanks deze foto van de Buffalo Niagara International Airport is het de drukste luchthaven in Upstate New York

De internationale luchthaven van Buffalo Niagara (IATA: BUF), dient Buffalo evenals de Niagara Falls, de rest van West New York, Northwest Pennsylvania en Zuid Ontario. De luchthaven is vooral populair bij de laatste groep; ongeveer 40% van de Buffalo Niagara International Airport passagiers zijn Canadezen op zoek naar lagere tarieven dan die gevonden bij Toronto Pearson. De internationale luchthaven van Buffalo Niagara wordt bediend door American Eagle, Delta, JetBlue, Southwest, United en US Airways en haar gelieerde ondernemingen, met ongeveer 110 non-stop vluchten per dag naar Atlanta, Baltimore, Boston, Charlotte, Chicago (Midway en O'Hare), Detroit, Fort Lauderdale (seizoen), Fort Myers (seizoen), Las Vegas, Minneapolis/ St. Paul, Newark, New York (JFK en LaGuardia), Orlando, Philadelphia, Phoenix , Tampa en Washington (Dulles en Reagan National). Internationale vluchten worden afgehandeld door low-cost carrier charter Sunwing Airlines, met routes naar Cancún en Punta Cana.

Vanaf de luchthaven is Buffalo toegankelijk via vier NFTA buslijnen:

  • NFTA Metro Bus # 24B - Genesee veelvuldig vertrek, zeven dagen per week, van de terminal van de luchthaven naar het centrum via Genesee Street, onderhoud zowel de Buffalo Metropolitan Transportation Center en de Buffalo-Exchange Straat Amtrak station. Diegenen die vanuit het centrum van Buffalo gaan moeten onthouden dat alleen de # 24B zo ver gaat als de luchthaven. de # 24A eindigt in de stad.
  • NFTA Metro Bus #47 - Youngs Road rijdt 15 keer per dag van maandag tot en met vrijdag van de luchthaven via Williamsville aan het Universiteit Metro Station, vanaf welk punt het centrum gemakkelijk bereikbaar is via de metro.

Daarnaast wordt de internationale luchthaven van Buffalo Niagara rechtstreeks bediend door een aantal intercity buslijnen; Zie de paragraaf "Met de bus". Alle bussen, NFTA en lange afstand, vertrekken van de busbaan aan de oostzijde van de terminal, bij de aankomsthal.

Buffalo Airport Taxi ​​, evenals een aantal ' ' huurauto faciliteiten ' , bevinden zich direct aan de overkant van de belangrijkste afrit van de terminal , bij de aankomsthal . Voor meer informatie over de taxi service en autoverhuur , zie de sectie "Rondreizen" hieronder .

Voor degenen die met een privé-vliegtuig komen en de drukte van Buffalo Niagara International Airport willen voorkomen, wordt het dichtstbijzijnde alternatief Buffalo Airfield in West Seneca aangeraden. Andere algemene luchthavens in de omgeving zijn onder andere Buffalo Lancaster Regional Luchthaven in Lancaster, Akron Luchthaven in Akron en North Buffalo Suburban luchthaven in Lockport .

Per trein[bewerken]

Buffalo is toegankelijk vanuit het oosten en het westen met Amtrak dat twee stations in en nabij Buffalo heeft.

  • Buffalo-Depew (BUF) zich bevindt op 55 Dick Rd. in de voorstad van Depew, ongeveer 8 mijl (12 & nbsp; km) ten oosten van de stad. Het Buffalo-Depew station kan worden bereikt met de taxi of (op weekdagen en met veel moeite) via NFTA Metro Bus #46 - Lancaster.
  • Het Buffalo-Exchange Street (BFX) station ligt in het centrum op 75 Exchange St., in de buurt van het Buffalo Metropolitan Transportation Center, en is direct bereikbaar via een aantal NFTA Metro Bus routes. In tegenstelling tot Buffalo-Depew is er geen QuickTrak Machine en de kassa is niet altijd geopend. Passagiers moeten een ticket kopen of af halen voor het vertrek, als de kassa is gesloten zal men het moeten aankopen op dag voorafgaand aan de dag van vertrek, of moeten een online e-ticket afdrukken. Tickets kunnen ook worden gemaild maar deze optie is langzamer en duurder. Prijzen, schema's, en reserveringen zijn beschikbaar via Amtrak.

Buffalo wordt bediend door de volgende Amtrak lijnen:

  • De Lake Shore Limited, die in tegenstelling tot de Empire en Maple Leaf Lijnen, slechts tot Buffalo-Depew rijdt. Eastbound treinen op deze route reizen van Chicago via South Bend, Elkhart, Waterloo, Bryan, Toledo, Sandusky, Elyria, Cleveland en Erie. Westbound treinen beginnen hetzij in Boston of New York City; treinen van Boston naar Albany via Framingham, Worcester, Springfield en Pittsfield; met treinen van New York City stoppen bij Croton-on-Hudson en Poughkeepsie. Op Albany waar de twee routes samenkomen en treinen dezelfde route volgen als de Empire Dienst, stoppen bij Schenectady, Utica, Syracuse, en Rochester.

Per auto[bewerken]

De New York State Thruway (Interstate 90) loopt van oost naar west en verbindt Buffalo met andere grote steden en regio's; New York City, de Hudson Valley, Albany, Utica, Syracuse en Rochester naar het oosten, en Erie en Cleveland naar het westen. De New York State Thruway is voor een groot gedeelte een tolweg, met uitzondering van het gratis gedeelte tussen Uitgangen 50 en 55, die ongeveer overeenkomt met Buffalo's binnenring van de voorsteden. De New York State Thruway Autoriteit aanvaardt E-ZPass voor de tol betalingen, evenals contant geld.

Interstate 190 begint bij afrit 53 van de I-90 in de buurt van de stadsgrens, dat zich uitstrekt tot in het centrum. het loopt voornamelijk parallel met de rivier de Niagara, het koppelt Buffalo met de Niagara Falls en breidt via de Lewiston-Queenston Bridge verder uit tot Canada. Interstate 290 verbind de I-90 met I-190 via de noordelijke voorsteden van Buffalo's. Interstate 990 en loopt zuidwesten--noordoosten door de voorsteden Amherst tussen de I-290 en het gehucht Millersport, waarna Lockport gemakkelijk bereikbaar is via NY 263 (Millersport Highway) en NY 78 (Transit Road).

Vanuit Ontario is de Queen Elizabeth Way (QEW) de beste manier om Buffalo te bereiken. De meest directe grensovergang in Buffalo, de Peace Bridge is gelegen aan het einde van de QEW in Fort Erie. Andere opties omvatten de Rainbow Bridge in Niagara Falls, samen met de Lewiston-Queenston Bridge in Lewiston. Al deze bruggen zijn gemakkelijk bereikbaar vanaf de QEW; volg de goed geplaatste borden.

Met de auto is het ongeveer twee uur rijden van Toronto naar Buffalo en een half uur van Rochester, twee en een half uur van Syracuse, en zes tot zeven uur van New York City.

Gemiddelde wachttijden bij de verschillende grensovergangen variëren: bij de Peace Bridge in Buffalo / Fort Erie en de Rainbow Bridge in Niagara Falls zijn wachttijden van meer dan 30 minuten uitzonderlijk, behalve tijdens de vakanties en weekends, terwijl men bij de Lewiston-Queenston Bridge op drukke dagen op 30-60 minuten mag rekenen.

Per bus[bewerken]

De Buffalo Metropolitan Transportation Center is gelegen op 181 Ellicott St. binnenstad, en dient als Buffalo's hub voor streekbussen, een stop op de meeste NFTA Metro Bus routes en de stad de belangrijkste taxi terminal.

De volgende buslijnen bedienen de Buffalo Metropolitan Transportation Center:

Dienst Jamestown via Fredonia en Duinkerken.
Dienst Olean via Buffalo Niagara International Airport.
Dienst State College via DuBois, Bradford, Olean, en Salamanca.
Dienst van New York City via Scranton, Binghamton, Ithaca, Genève, Rochester, en Batavia.
Dienst van Boston via Worcester, Springfield, Albany, Schenectady, Amsterdam, Utica, Syracuse, Rochester, Batavia, en Buffalo Niagara International Airport (let op: niet alle lijnen stoppen op alle tussenliggende steden).
Dienst Cleveland via Ashtabula, Conneaut, Erie, en Fredonia (let op: niet alle lijnen stoppen in alle tussenliggende steden).
Dienst Toronto via Mississauga, Burlington, Grimsby, St. Catharines, Niagara Falls, Ontario, en Fort Erie (let op: niet alle lijnen stoppen in alle tussenliggende steden).
Dienst Toronto via Mississauga, Burlington, Grimsby, St. Catharines, Niagara Falls (Ontario en de VS), en Buffalo Niagara International Airport (let op: niet alle lijnen stoppen in alle tussenliggende steden).
Dienst Cincinnati via Columbus, West Salem, Akron, Cleveland, Conneaut, Erie, en Fredonia.
Dienst van New York City via Syracuse, Rochester, en de internationale luchthaven Buffalo Niagara.
Dienst van Washington, DC via Baltimore en Philadelphia.
Directe service van Toronto.

Bovendien, Trentway-Wagar bussen, beheerd door Coach Canada, loopt van St. Catharines naar de internationale luchthaven Buffalo Niagara via Niagara Falls , Ontario, hoewel ze niet de Metropolitan Transportation Center dienen.

Per boot[bewerken]

De stad ligt op de plaats waar het Kanaal van Erie zich uitstrekt tot Lake Erie, waardoor de vroegere groei van Buffalo mogelijk was dankzij de scheepvaart op de Grote Meren. Tegenwoordig is het kanaal stroomafwaarts omgeleid tot Tonawanda, maar dat wil niet zeggen dat het kanaal en het meer minder geschikt zijn als alternatieve manier om in Buffalo te komen. De West Side, het centrum en de buitenhaven bieden een verscheidenheid aan plaatsen voor boten om aan te meren.

Rondreizen[bewerken]

Per openbaar vervoer[bewerken]

Het openbaar vervoer in Buffalo wordt beheerd door de Niagara Frontier Transportation Authority (NFTA). Er is een light rail-systeem op enkelspoor (het Metro Rail), evenals een uitgebreid busnetwerk. Het NFTA systeem is opgebouwd rond drie belangrijke knooppunten. Van groot naar klein zijn deze knooppunten gelegen in het centrum van Buffalo, aan het Universiteitstation (gelegen aan het uiteinde van de Metro Rail), en aan de Portage Road Transit Center in Niagara Falls. Het merendeel van de bussen waarvan routes beginnen en eindigen in het centrum hebben een directe verbinding met het Buffalo Metropolitan Transportation Center.

De Metro Rail strekt zich uit langs de hoofdstraat van de Universiteit van Buffalo's South Campus in de noordoostelijke hoek van de stad naar het zuiden, tot Canalside in het centrum van Buffalo, over een afstand van 6,4 mijl (10,3 & nbsp; km). Met bijna 25.000 passagiers per dag, is de Metro Rail het op drie na drukste Light Rail-vervoersnetwerk per mijl (km) in de Verenigde Staten. Het noordelijke deel van het netwerk ligt onder de grond. Als de metro de kern van de binnenstad nadert, in het Theater District, komt de lijn bovengronds en loopt voor de rest van zijn lengte op straatniveau. Ritten op het bovengrondse deel van de Metro Rail zijn gratis. Een ticket in het ondergrondse gedeelte van het netwerk kost $ 4,00 of $ 2,00 voor een enkeltje. De Metro Rail is een populaire wijze van vervoer voor werknemers en bewoners die langs de lijn wonen en van het noorden van de stad naar het centrum pendelen, en ook voor de diegenen die het betalen van de hoge parkeerprijzen willen vermijden.

De NFTA schafte het systeem van het gezoneerd tarief af in oktober 2010. In het algemeen kost een ticket voor de bus of lightrail nu $ 2,00 ongeacht de lengte van de rit. De uitzondering is de "Enhanced Express" die door de NFTA in september 2012 geïntroduceerd werd op lijn #60 - Niagara Falls Express, #64 - Lockport Express, en #204 - Airport-Downtown Express, evenals sommige op lijn # 69 - Alden Express en #72 - Orchard Park Express. Een extra 50 ¢ toeslag per reis geldt op Enhanced Express bussen.

Voor verdere informatie over openbaar vervoer in Buffalo, waaronder schema's en kaarten van individuele lijnen kan men terecht op de NFTA Metro webpagina.

Per fiets[bewerken]

Zoals in veel steden is fietsen almaar populairder in Buffalo. Echter, in termen van de ontwikkeling van infrastructuur, zoals fietspaden op straat en fietsrekken, blijft Buffalo achter bij de echt fietsvriendelijke steden zoals Minneapolis, Portland en Boston. Ondanks ditfeit zijn er interessante fietsroutes zoals de Riverwalk, de Scajaquada Creekside Bike Path en de Industrial Heritage Trail, deze zijn immens populair bij de lokale bevolking en onder auspiciën van het onlangs goedgekeurde programma "Complete Streets" van de stad worden in meer en meer straten fietspaden aangelegd.

GO Bike Buffalo (voorheen Green Options Buffalo) is de lokale organisatie die pleit voor fietsen en andere duurzaam alternatief vervoer in Buffalo. De Community Bicycle Workshop gelegen in de Colvin Ave 98 zijn actief in Noord-Buffalo en biedt gebruikte onderdelen en compleet gerenoveerde fietsen te koop aan.

Fietsdelen[bewerken]

Buffalo BikeShare is een initiatief van een samenwerkingsverband tussen GO Bike Buffalo, de Universiteit van Buffalo en de Buffalo Niagara Medical Campus dat fietsen uitrust met de revolutionaire nieuwe GPS-enabled Sobi (sociale fietsen) technologie. Om één van Buffalo BikeShare's fietsen te gebruiken, gewoon aanmelden bij de SOBI mobiele telefoon app een beschikbare fiets te vinden bij een van de verschillende hubs gelegen rond de stad, de sloten van de fietsen openen door het intikken van uw unieke pincode op het toetsenbord van de fiets. Als je klaar bent breng je de fiets terug naar de hub. Lidmaatschap van Buffalo BikeShare kost $ 30 per jaar (automatisch verlengd), die u recht geeft op 60 gratis minuten per dag op een fiets van het project. Je betaalt $ 3 voor elk uur daarna, en er is ook een $ 5 kosten voor het vergrendelen van de fiets buiten een hub. Buffalo BikeShare heeft hubs in het centrum, de Medische Corridor, de Cobblestone District, Allentown, de Elmwood Village, en beide campussen van de Universiteit van Buffalo.

De Buffalo City Hall , Gebouwd in 1931 naar een ontwerp van de plaatselijke firma Dietel & Wade wordt algemeen beschouwd als een van 's werelds mooiste voorbeelden van de Art Deco architectuur.

Per taxi[bewerken]

In Buffalo kunnen taxi's over het algemeen snel en met gemak worden opgeroepen, de enige plaatsen waar ze op straat kunnen worden tegengehouden zijn op de luchthaven, rond de Metropolitan Transportation, de diverse hotels in de binnenstad, het uitgaanscentrum Chippewa Street en (op bepaalde tijdstippen en met een beetje geluk) Allentown, de Elmwood strip en rond de hogescholen en universiteiten.

Taxibedrijven in Buffalo zijn onder meer:

Te voet[bewerken]

Buffalo is een geweldige plek om te genieten van de buitenlucht - vooral in de warme maanden. Een neveneffect van de lange koude winters in Buffalo's is dat de lokale bevolking echt het beste van de warme zomermaanden maakt. Op de eerste mooie dag in maart of april stromen de straten van de stad vol met mensen gekleed in shorts en topjes, ondanks de soms nog koude temperaturen, genietend van de frisse lucht en het zonlicht na een lange, sombere winter. De herfst is ook een aangename tijd om in Buffalo buiten te komen, met de heldere lucht en het geluid van gevallen bladeren onder de voeten.

Bijna 150 jaar nadat het Delaware Park werd aangelegd blijft de bedoeling van de ontwerper dat de inwoners van Buffalo kunnen ontsnappen in de natuur zonder de stadsgrenzen te moeten verlaten gerespecteerd.

De stad Buffalo bevat meer dan 200 parken, zowel grote als kleine. Een van de grootste en meest interessante werd ontworpen door Frederick Law Olmsted, zonder twijfel de grootste landschapsarchitect van de 19e eeuw, in combinatie met zijn toenmalige partner Calvert Vaux. Buffalo's Olmsted's parken zijn een onderling verbonden netwerk van zes grote parken en zes kleinere groene ruimten (drie van de laatste overgeblevene vandaag), met elkaar verbonden door brede, met bomen omzoomde straten, genaamd parkways gemodelleerd naar de grote boulevards van Parijs. Hoewel hij op zou gaan om soortgelijke parken voor andere steden te ontwerpen, is Buffalo's de oudste en een van de best bewaarde die er bestaan ​​- en de Buffalo Olmsted Parks Conservancy, de non-profit organisatie die is belast met het onderhoud van het Olmsted parksysteem sinds 2004, is hard aan het werk aan het herstel van elementen die verloren zijn gegaan in de afgelopen jaren om de parken in nog betere vorm te brengen dan nu al het geval is.

Het Olmsted park dat het interessantst voor bezoekers zal zijn is Delaware Park, Buffalo's grootste park meet 234 acres (93 ha), die over voorzieningen, waaronder de Buffalo Zoo, een rozentuinen een Japanse Tuin beschikt en evenals publieke kunstwerken en South Park, waarin zich de Buffalo & Erie County Botanical Gardens bevindt. Bovendien heeft het LaSalle Park, al is het geen Olmsted park, een amfitheater, honkbal- en voetbalvelden, een loopweide voor honden en wandel- en joggingpaden in een prachtige omgeving aan de waterkant met uitzicht op Lake Erie.

Bekijken[bewerken]

Doen[bewerken]

Kopen[bewerken]

Eten[bewerken]

Uitgaan[bewerken]

Overnachten[bewerken]

Bestemmingen in de buurt[bewerken]

Varianten

Handelingen

Docents

In andere talen

other sites