Bourgondië

Uit Wikitravel

Bourgondië is een regio in Frankrijk. Bourgondië heeft een historisch erfgoed van onschatbare waarde, met zijn honderden kastelen, Romaanse kerken, prestigieuze wijngaarden en natuurlijk zijn beroemde Franse keuken. Met zijn vele bossen, heuvels en meren een uitgelezen gebied om te vissen of om auto- fiets- of wandeltochten te maken.

Nièvre in Bourgondië heeft nog veel ongerepte gebieden die gelegenheid bieden voor sportieve en culturele activiteiten. Ontdek de smaken van Nièvre, de delicatessen van deze streek, in een achtergrond van lieflijke heuvels bedekt met wijnstokken aan de oevers van de Loire.

En wijn is natuurlijk onmiskenbaar het beroemdste product uit deze streek. Van het noorden naar het zuiden van deze provincie groeien op zorgvuldig gekozen gronden de wijnranken die verantwoordelijk zijn voor wijnen met grote namen zoals: Chablis, Côteaux de l’Auxerrois, Côte-de-Nuits, Côte-de-Beaune, Hautes-Côtes, Côtes Chalonnaise en Mâconnais, en niet te vergeten; de Pouilly-sur-Loire.

Departementen[bewerken]

Steden[bewerken]

Info[bewerken]

Taal[bewerken]

Arriveren[bewerken]

  • Kasteel de Nyon Slechts op twee uur rijden van Parijs in departement Nièvre in het hart van Bourgondië bevind zich kasteel de Nyon. Het kasteel heeft 3 comfortabele kamers (chambres d'hôtes) en 2 geriefelijke gîtes in de geraffineerde stijl van het kasteel. Het kasteel Nyon is een van de meest typerende van de streek. Een unieke ontmoeting met haar historie, schoonheid, kunst en adembenemende natuur. Ervaar het behaaglijke gevoel waar de Bourgondië voor staat.

Rondreizen[bewerken]

zie www.romaansbourgondie.nl

Bekijken[bewerken]

Routes[bewerken]

Doen[bewerken]

Eten[bewerken]

Uitgaan[bewerken]

Veiligheid[bewerken]

Rondom[bewerken]

Regio's van Frankrijk (Île-de-France · Noord-Frankrijk · Noordoost-Frankrijk · West-Frankrijk · Centraal Frankrijk · Zuidwest-Frankrijk · Zuidoost-Frankrijk)

Nord-Pas-de-Calais · Picardië · Haute-Normandie · Basse-Normandie · Bretagne · Pays-de-la-Loire · Poitou-Charentes · Aquitaine · Midi-Pyrénées · Languedoc-Roussillon · Provence-Alpes-Côte d'Azur · Corsica · Rhône-Alpes · Auvergne ·Limousin · Centre · Bourgondië · Franche-Comté · Elzas · Lotharingen · Champagne-Ardenne · Île-de-France