Peking

Uit Wikitravel
(Doorverwezen vanaf Beijing)
Peking is een grote stad onderverdeeld in meer district- of buurtartikelen, die lijsten over sightseeing, restaurants, nachtleven en slaapgelegenheden bevatten — overweeg om ze allemaal of slechts een gedeelte af te drukken.
Een stenen leeuw bewaakt het portret van Mao op het Tiananmenplein.

Peking of Beijing [1] (Chinees: 北京) is de hoofdstad van China.

Buurten[bewerken]

Arriveren[bewerken]

Per Vliegtuig[bewerken]

Het internationale vliegveld van Peking is het Beijing Capital International Airport (北京首都国际机场) [2] (IATA: PEK), ICAO: ZBAA), dat ten noordoosten van het stadscentrum ligt. Het vliegveld wordt met de stad verbonden door o.a. de Airport Expressway (tolweg). Een rit met de taxi of auto duurt vanaf het stadscentrum 40-60 minuten, afhankelijk van de drukte in het centrum.

Per Trein[bewerken]

Per Auto[bewerken]

Per Bus[bewerken]

Rondreizen[bewerken]

De metro van Peking bestaat uit 4 lijnen (2 ondergronds en 2 bovengronds), namelijk: lijn 1, lijn 2, lijn 13 en de Batonglijn.

Verder rijden er ook bussen en trolleybussen, een kaartje kost ¥1.

Een andere optie is de stad verkennen per taxi.

Bekijken[bewerken]

Doen[bewerken]

Kopen[bewerken]

Eten[bewerken]

Peking Eend is een traditionele verplichting voor bezoekers aan Beijing. Voor de echte levensgenieter is het ook interessant om de Donghuamen Avond Markt te bezoeken hier zijn verschillende delicatessen van over de hele wereld te vinden die men niet vlug in de lokale supermarkt zal aantreffen.

Uitgaan[bewerken]

Overnachten[bewerken]

Bestemmingen in de buurt[bewerken]

Varianten

Handelingen

Docents

In andere talen

other sites