Bangkok/Ratchadaphisek

Uit Wikitravel
Zuidoost-Azië : Thailand : Bangkok : Ratchadaphisek

Ratchadaphisek (รัชดาภิเษก, ) is de wijk die rondom Ratchadaphisek Road ligt, ten noorden van Sukhumvit in Bangkok. Als je op de kaart zoekt naar de metrolijn dan zie je dat een de noord/zuid verbinding Ratchadaphisek Road volgt.

Arriveren[bewerken]

Gebruik de metro of een taxi - je kunt het Ratchada ("RAHT-cha-dah") noemen, de afkorting voor Ratchadaphisek Road, die door iedereen wordt gebruikt.

Zien en Doen[bewerken]

Er zijn nauwelijks toeristen-trekkers in deze wijk buiten het echte centrum.

  • Thai Cultural Center, Ratchadaphisek Soi 4 (Metro Thai Cultural Center) [1] Hier worden verschillende culturele activiteiten gehouden.

Kopen[bewerken]

Winkelcentra[bewerken]

  • Fortune Town, hoek van Ratchadaphisek en Rama IX (Metro Phra Ram 9), is een van de betere plekken in Bangkok om spullen voor je computer te kopen. Ook is hier een uitgebreide sectie voor mobiel telefoons op de 4de en de 5de verdieping. Verder zijn er sportwinkels, een super-supermarkt Lotus/Tesco, heel veel kappers en nog meer restaurants.
  • Esplanade Groot winkelcentrum met 7 verdiepingen, geopend op 1 december 2006.
  • Vlak bij elkaar zijn de warenhuizen Jusco, Carrefour, en Robinson actief.

Bazaars[bewerken]

  • Ratchada Avond Bazzar, Lat Phrao kruispunt, is een nieuwe avond markt, vergelijkbaar met de meer bekende Lumpini Night Bazaar in Silom, hier kun je buiten winkelen, eten en drinken.

Reisagenten[bewerken]

  • Manida Travel Bangkok [2] is op Soi Udomsuk net naast Ratchadapisek Road, achter het MRT Sutthisan station

Eten[bewerken]

  • Huai Khwang hier zijn vele restaurants, vooral geschikt voor later op de avond.
  • Somboon Seafood 167-9/2 Rachadaphisek (Metro Huai Khwang) heeft lekker Chinees/Thais visgerechten, probeer de krab.
  • Emerald Hotel heeft heel goed Chinees eten.
  • Bali Seafood Soi 6

Uitgaan[bewerken]

Clubs en bars[bewerken]

Als je op zoek bent naar vertier waar de lokale bevolking op af komt dan is Ratchadaphisek Road een verplichte bestemming.

Royal City Avenue (RCA) is een populaire en trendy straat waar alleen gelopen mag worden. Hier zitten een paar van de grootste danstenten van Thailand.

  • Jazz it, 21/39-40 RCA Block C [3] laat je genieten van deep house muziek en electro jazz van internationale DJs, pop/rock live muziek, bands, Italiaanse tapas, wijn en cocktails.

Ratchada Soi 4 is een plek waar de lokale jeugd graag komt. Het is niet een tent maar een hele verzameling muziek clubs en bars met luide muziek. De belangrijkste clubs hier zijn:

  • Dance Fever – waar bijvoorbeeld Erasure and Bush wel eens hebben opgetreden.
  • Hollywood – een grote drankhal (geen dansvloer) met sexy entertainers die op het podium optreden.

Cabaret[bewerken]

  • Ratchada Cabaret – een travestieten cabaret show

Massages[bewerken]

Ratchadaphisek Road heeft vele massage boetieks die zich specialiseren in allerlei andere diensten. Zoek naar de grote, opvallende maar raamloze gebouwen met namen als Emmanuelle, Poseidon, Caesar's Palace en, verder naar het zuiden, Mona Lisa.

  • Ratchadahatthawet, Metro Huai Khwang, is een traditionele Thaise massage boetiek (tegenover Emanuelle om precies te zijn), een betrouwbaar adres voor 'echte' massages vanaf 300 baht per sessie van 2 uur in schone privé cabines zonder dat er allerlei andere diensten worden aangeboden.

Slapen[bewerken]

Niet zo populair als de wijk Sukhumvit is bij westerse toeristen, maar er zijn hier ook grote hotels, hoewel die meer op Chinese en Japanse toeristen en zakenlui mikken.

Budget[bewerken]

  • Watana Mansion, Ratchada Soi 17, 100 meter van Ratchadaphisek road (500m van Sutthisan Metro station) tel. +66-2-275-0110 [4] is een hotel, 14-verdiepingen, met simpele maar schone kamers met airco voor 550 baht. Er zit een klein zwembad bij, room service 24/7 en een internet café met 4 pc's en wi-fi.

Mid-range[bewerken]

  • Emerald Hotel

Luxe[bewerken]

  • Fortune Hotel, hoek van Ratchadaphisek en Rama IX (Metro Phra Ram 9), tel. +66-2641-1500 [5] is een 4-sterren hotel in het linker gedeelte van het gelijknamige winkelcentrum.Boekingen via het internet beginnen bij $70/80 voor een eenpersoonskamer.

Varianten

Handelingen

Docents

In andere talen