Azoren

Uit Wikitravel
Een weg doorklieft het landschap van de Azoren.

De Azoren (Portugees: Açores) is een eilandengroep in de Atlantische Oceaan op bijna 1500 km van de kust van Portugal, waar ze officieel toe behoren.

Regio's[bewerken]

Steden[bewerken]

Info[bewerken]

Aangezien de eilanden in de vijftiende eeuw vooral door Vlaamse kolonisten werden bevolkt kregen ze tot in de zeventiende eeuw de naam Vlaamse eilanden, zo werd op 1 januari 1451 de nederzetting Vila da Praia op Terceira gesticht door een zekere Jacob van Brugge. Ook nu nog zijn er op de Azoren sporen van de Vlaamse aanwezigheid, zo werden de windmolens door Vlamingen geïntroduceerd.

Taal[bewerken]

Arriveren[bewerken]

De grootste luchthaven op de Azoren is de internationale luchthaven João Paulo II [1] - vernoemd naar Paus Johannes Paulus II - (IATA: PDL, ICAO: LPPD), meestal gewoon luchthaven Ponta Delgada genoemd.

  • SATA Air Açores [2] is de luchtvaartmaatschappij van de Azoren die zijn thuisbasis heeft op dit vliegveld.

Rondreizen[bewerken]

Duurzaam Toerisme[bewerken]

QualityCoast

In het jaar 2012 hebben de Azoren een QualityCoast Gold Award mogen ontvangen voor hun inspanningen om een duurzame toeristische bestemming te worden. Door het verkrijgen van deze award zijn de Azoren nu opgenomen in DestiNet, de atlas voor duurzaam toerisme wereldwijd. [3]

Bekijken[bewerken]

Routes[bewerken]

Doen[bewerken]

Eten[bewerken]

Uitgaan[bewerken]

Slapen[bewerken]

Veiligheid[bewerken]

Rondom[bewerken]

Varianten

Handelingen

Docents

In andere talen

other sites