Arusha

Uit Wikitravel
Tanzania : Arusha
Mount Meru

Arusha ligt in het noorden van Tanzania en is de hoofdstad van de gelijknamige regio.

Inhoud

Info[bewerken]

Arusha is een stad gelegen in het noorden van Tanzania en wordt omringd door enkele van Afrika's mooiste landschappen en nationale parken. De plaats ligt prachtig aan de voet van de berg Mount Meru en dicht bij Serengeti National Parc, Ngorongoro Krater, Lake Manyara NP, Tarangire NP, Olduvai Gorge, Mount Kilimanjaro en ze heeft zelfs een eigen Arusha NP op Mount Meru. Ze is de hoofdstad van het Arusha District en van hieruit beginnen alle safari's naar de verschillende wildparken.

Arriveren[bewerken]

Per vliegtuig[bewerken]

Per trein[bewerken]

Per auto[bewerken]

Per bus[bewerken]

Vanuit Nairobi rijden dagelijks shuttlebussen tussen Nairobi en Arusha; duur van de reis circa 6,5 uur. Reserveren vooraf is zeer aanbevelenswaardig maar kan alleen ter plaatse gebeuren. De grensovergang na 4 uur van Nairobi is bijzonder. Iedereen dient de bus te verlaten en gezamenlijk wordt men in de richting van een douanekantoortje gedreven. Na het invullen van de papieren wordt gezamenlijk lopend het stukje niemandsland overwonnen.

Per boot[bewerken]

Rondreizen[bewerken]

Bekijken[bewerken]

Doen[bewerken]

Leren[bewerken]

Werken[bewerken]

Kopen[bewerken]

Eten[bewerken]

Budget[bewerken]

Medium[bewerken]

Duur[bewerken]

Uitgaan[bewerken]

Overnachten[bewerken]

Budget[bewerken]

Medium[bewerken]

Duur[bewerken]

Communicatie[bewerken]

Veiligheid[bewerken]

Dagelijks leven[bewerken]

Varianten

Handelingen

Docents

In andere talen

other sites