Antigua (Guatemala)

Uit Wikitravel

Antigua is een stad in Guatemala, niet ver van de hoofdstad Guatemala-Stad.

Info[bewerken]

Arriveren[bewerken]

Per Vliegtuig[bewerken]

Per Trein[bewerken]

Per Auto[bewerken]

Per Bus[bewerken]

Per Boot[bewerken]

Rondreizen[bewerken]

Taal[bewerken]

Kopen[bewerken]

Kosten[bewerken]

Eten[bewerken]

Uitgaan[bewerken]

Overnachten[bewerken]

Werken[bewerken]

Leren[bewerken]

Guatemala heeft verschillende Spaanse taal scholen. Hier in Antigua, of in Xela (Quetzaltenango), is vermoedelijk een van de betere plaatsen om Spaans te leren. Het gesproken Spaans is vrij van accenten in Guatemala. Veel toeristen boeken vier uren per dag privéles. Aangezien de lessen erg intensief zijn wordt meer dan 5 uur per dag afgeraden. De meeste taalscholen bieden verschillende mogelijkheden voor accommodatie aan, maar het aardigste is om via de school bij een gastgezin in te trekken. Verder bieden de meeste scholen ook allerlei excursies aan voor de vrije middagen en voor in het weekend. Hoewel het prettig is om e.e.a. voor vertrek te organiseren is het goed mogelijk om het pas bij aankomst te regelen. Hiermee behoud je meer regie over de kwaliteit van de leraar/lerares en kun je bijvoorbeeld een week proberen en, mocht het onverhoopt niet klikken, een andere docent(e) regelen. Kijk eens op de volgende sites van Cambio Spanish School in Antigua: [1] en GuateSpanish [2] voor meer details. Cambio Spanish School is een profit voor non-profit organisatie: 100 % van de winst van Cambio gaat naar een goed doel, de NGO Niños de Guatemala, [3]. Niños de Guatemala heeft 2 basisscholen voor arme kinderen, die anders niet naar school zouden kunnen gaan.

Veiligheid[bewerken]

Gezondheid[bewerken]

Respect[bewerken]

Contact[bewerken]

Varianten

Handelingen

Docents

In andere talen

other sites