Alicante

Uit Wikitravel

Alicante ligt in de provincie Alicante in Spanje.

Begrijpen[bewerken]

Erheen reizen[bewerken]

Vliegtuig[bewerken]

Luchthaven Alicante (ALC) ligt 11 km ten zuiden van de stad Alicante en heeft verbindingen met veel Europesche luchthavens. Een groot aantal internationale maatschappijen vliegt op de luchthaven van Alicante.

Trein[bewerken]

Auto[bewerken]

Bus[bewerken]

Het busstation van Alicante ligt in Calle Portugal, in het stadscentrum. Hier rijden bussen naar regionale als nationale bestemmingen. Onder andere Elche, Crevillente, Benidorm, Murcia, Madrid,... zijn bereikbaar aan democratische prijzen.

Boot[bewerken]

Rondreizen[bewerken]

Zie[bewerken]

  • De Oude Stad - Met een karakteristiek netwerk van gezellige kleine straatjes, steegjes, trappen en prachtige huizen en parkjes.
  • Santa Barbarakasteel - Bied een indrukwekkend uitzicht op Alicante. Toegang is gratis, in het kasteel vinden soms exposities plaats. Het kasteel kan per bus bereikt worden of te voet. De tocht te voet is een aanrader, en gaat bergop door een prachtig park. Reken op ongeveer 30 minuten - een uur om boven te geraken, bescherm jezelf tegen de zon en de hitte en geniet van de prachtige uitzichten en de rust in het park.
  • Het strand van Postiguet, nabij het stadscentrum.

Doe[bewerken]

Zonsopgang bekijken op het strand van Postiguet of op de pier bij Postiguet.

Leer[bewerken]

Werk[bewerken]

Koop[bewerken]

Eet[bewerken]

Budget[bewerken]

Medium[bewerken]

Duur[bewerken]

Drink[bewerken][add listing]

Slaap[bewerken]

Budget[bewerken]

Hostal La Milagrosa - midden in de oude wijk tussen Santa Barbara heuvel/park/kasteel en de zee. Prachtig uitzicht vanop het dakterras, democratische prijzen, aanrader!

Medium[bewerken]

Duur[bewerken]

Communicatie[bewerken]

Veiligheid[bewerken]

Eruit reizen[bewerken]

Varianten

Handelingen

Docents

In andere talen

other sites