Wikitravel:Wat is een docent?

Uit Wikitravel
(Doorverwezen vanaf Aboutdocentpage)

Gegroet, reiziger! Als u dit leest heb je waarschijnlijk geklikt op een link op een van onze reisgidsen en vroeg u zich af "Wat is een docent?", "Hoe kan ik contact opnemen met een docent?" of "Wat kan een docent voor me doen?" Hier zijn uw antwoorden.

Wat is een docent?[bewerken]

Het woordenboek zegt: een docent is een getrainde vrijwillige museumgids. Een docent is dus een vrijwilliger, een leraar en een gids. Wikitravel is natuurlijk geen museum maar toch is het een goede beschrijving van wat docenten hier doen. Docenten zijn vrijwillige medewerkers van deze site, die veel weten over een bepaalde bestemming. Ze nemen vrijwillig de tijd om te antwoorden op uw vragen over de bestemming die zij hebben gekozen.

Hoe kan ik in contact komen met een docent?[bewerken]

Als een bestemming een docent heeft die heeft aangeboden om te helpen, zult u zijn of haar gebruikersnaam zien aan de linkerkant van uw scherm, onder het zoekvak. Als u geen link naar een "docent" ziet, dan heeft die bestemming (nog) geen docent. Als er wel een link is dan kunt u klikken op zijn of haar gebruikersnaam en u zult u automatisch worden doorverwezen naar de pagina van deze gebruiker. Daar dient de docent een duidelijk gelabeld gedeelte te voorzien met de bestemmingen waarvan hij of zij heeft aangegeven er veel over te weten. Meestal kunt u contact opnemen met een docent door een bericht op zijn of haar overlegpagina achter te laten, maar sommige docenten kunnen verkiezen om te worden gecontacteerd via e-mail of op een andere manier. U moet zich ook bewust zijn van het feit dat sommige docenten inactief zijn geworden en hun overlegpagina niet meer bekijken. Vergeet niet om altijd beleefd en geduldig te zijn als u een docent contacteerd. Docenten zijn vrijwilligers en hebben ook nog een leven naast Wikitravel. Plan vooruit, zodat de docent genoeg tijd heeft om te reageren voor u op reis vertrekt.

Wat kan een docent voor mij doen?[bewerken]

We proberen reisgidsen te schrijven die een antwoord bieden op al uw vragen maar dat is veel werk en dat gaat langzaam. Als u toch nog vragen mocht hebben dan kunt u die stellen aan een docent. Zij kunnen u meer vertellen over bepaalde bezienswaardigheden, plaatselijke restaurantjes of onveilige buurten die u beter kunt mijden. Docenten zijn echter geen gidsen in de letterlijke zin van het woord, ze zijn niet in te huren als lokale gids die u een rondleiding geeft op uw vakantiebestemming. Ze zijn er enkel om via deze site te antwoorden op uw vragen over een bestemming.

Welke bestemmingen hebben een docent?[bewerken]

We hebben een alfabetische lijst van bestemmingen met een docent. We kunnen echter niet garanderen dat alle docenten nog actief zijn op deze site. (onder voorbehoud, nog even geduld!!)

Wat moet ik doen als mijn bestemming (nog) geen docent heeft?[bewerken]

U kunt een vraag stellen op de overlegpagina van de bestemming (klik op overleg, bovenaan de pagina). Gebruikers die de pagina bewerken kunnen uw vraag zien en ze beantwoorden of u vertellen waar u het antwoord kunt terugvinden.

Als u toch geen antwoord krijgt op uw vraag, moet u niet wanhopen. Duik erin en vertrek op reis en zoek ter plaatse hoe het nu zit. Bij uw terugkomst kunt u de informatie toevoegen op de pagina over uw vakantiebestemming. Het is heel eenvoudig, klik op bewerken (bovenaan de pagina) en voeg het toe, dan bent u ook een Wikireiziger!

Zie ook[bewerken]

Varianten

Handelingen

Docents

In andere talen