Palmyra

Da Wikitravel.
Asia : Medio Oriente : Siria : Palmyra
Agora -2 Palmyra Syria.jpg
In breve
Nome Palmyra
Nome
ufficiale
Tadmor ( تدمر)
Categoria sito archeologico
Classifica Sito UNESCO
Tipologia Arte romana
Nazione Siria

--> Palmyra è il nome di un sito archeologico in Siria.

Il nome arabo del sito è Tadmor che significa "palma da datteri". Di fatto vicino alle rovine di Palmyra si estende un ricco palmeto che costituisce l'unica oasi naturale del deserto siriano.

Palmyra's Roman Arches are overshadowed by Crusader Castles

Tra le rovine spicca il tempio di Bel, l'ipogeo dei tre fratelli, il colonnato, i monumenti funebri ed un castello arabo.

  • Facilmente accessibile da Damasco con l'autobus. Il prezzo di un biglietto su un autobus di lusso è di circa 125 sterline siriane a persona.

  • Tour buses abound, or locals will offer rides if you are willing to haggle.

  • Tempio di Bel
  • Colonnato romano
  • Funerary Towers
  • Ipogeo dei tre fratelli
  • Castello arabo

There are no ATMs in Palmyra, and the local exchange office will not change traveller's cheques. Make sure you have sufficient cash for your time in Palmyra.

Cibi[Modifica sezione]

  • The Traditional Palmyra Restaurant / Pancake House is a real treat, located on the main street in the tourist part of town. The extensive menu of local foods are very flavourful, and the pancakes would be desireable anywhere, let alone after eating nothing but Arab breakfasts for a few days.

Bere[Modifica sezione]

  • Orient Hotel, US$35 a notte per la doppia, vicino il Ristorante tradizionale Palmyra . Accomodation is comfortable, you even get a small bathtub, though some guests complained of leaky plumbing.

Uscire[Modifica sezione]

Autobus per Damasco, Homs e Deir-az-Zur sono molto frequenti ma per altre destinazioni è necessaria una vettura privata.

Se si ha una vettura privata si possono visitare i siti di Qasr al-Heir ash-Sharki - a partially excavated Ummayad palace quite literally in the middle of nowhere - e Rasafa, originally a Roman city with heavy Byzantine influence, also used by the Ummayads before being destroyed in the Abbasid era. Rasafa is also of interest for the stone it's built out of, more a quartz-like crystal instead of the usual granite or sandstone. Makes for a unique appearance. This route takes you quite close to the Euphrates, and you can be dropped off in Raqqa, Aleppo, or Hama. Car hire can be price, and the driver still has to get back to Palmyra. Expect to pay as much as S£5000 (US$100), if you're heading for Aleppo or Hama. A bit less to Raqa.

Varianti

Azioni

Docenti dell'articolo

In altre lingue

Altri siti