Nápoly

A Wikitravelből

Információ turisták[szerkesztés]

Nápoly
noframe
Általános adatok
Népesség: 994 000
Koordináták: É 40° 49' 0", K 14° 15' 0"
Honlap: Nápoly hivatalos honlapja

Nápoly Dél-Olaszország Campania régiójának a központja.

Nevezetességek[szerkesztés]

Kulturális látnivalók[szerkesztés]

Múzeumok[szerkesztés]

  • Museo Principe Diego Aragona Pignatelli Cortes – több kiállítást is tartalmaz: a Banco di Napoli iparművészeti gyűjteményét valamint egy hintókat és régi angol meg francia automobilokat felvonultató kiállítást. Chiaiaban található a Villa Pignatelliben. [1]
  • Museo Archeologico Nazionale di Napoli – a régészeti múzeum az egyik leggazdagabb Olaszországban, elsősorban az értékes Pompeii-ból és Herculaneumból származó műtárgyaknak köszönhetően. [2]
  • Museo Nazionale di Capodimonte – a Capodimonte-palota berendezési tárgyait mutatja be, valamint néhány egykori királyi lakosztály is megtekinthető. Ezenfelül a Nápolyi Nemzeti Galéria kiállításai is itt láthatók értékes XII-XVIII. századi festményekkel. [3]
  • Museo di San Martino – a Certosa di San Martino kolostorban berendezett múzeum Nápoly spanyol- és Bourbon-kori emlékeit mutatja be (porcelánok, festmények, szobrok stb.) [4]
  • Museo MADRE – (Museo d'Arte Contemporanea Donna Regina) a modern művészetek múzeuma rengeteg értékes alkotást vonultat fel Carlo Alfanotól Gilberto Zorio-ig[5]
  • Museo Artistico Industriale Filippo Palizzi – a Filippo Palizzi Iparművészeti múzeum elsősorban gazdag kerámia és porcelán gyűjteményéről híres, melynek darabjai nemcsak a nápolyi manufaktúrákból származnak, hanem találunk közöttük etruszk, római sőt egyiptomi darabokat is. [6]
  • Museo d'Arte della Fondazione Pagliara – elsősorban berendezési tárgyak és XVI-XVIII. századi festmények láthatók [7]
  • Museo dell'Attore Napoletano – a Piazza Municipio egyik aluljárójában berendezett múzeum 400 nápolyi színész képét mutatja be.
  • Museo Civico Castel Nuovo – várostöréneti múzeum a Castel Nuovo falain belül. [8]
  • Cittá della Scienza – interaktív múzeum első sorban gyerekek számára, mely a különféle tudományos felfedezéseket mutatja be. [9]
  • Museo Nazionale Ferroviario di Napoli "Pietrarsa" – lásd Pietrarsa vasúttörténeti múzeum
  • Stazione Zoologica Anton Dohrn – a világ egyik legrégebbi akváriuma [10]
  • Museo di Anatomia Umana – az anatómiai múzeumban egyrészt az orvostudomány fejlődését követhetjük viasz- és papírmasé figurák révén, ugyanakkor egy patológiai kiállítás is látható formalinban konzervált emberi szervek preparátumaiból.[11]
  • Museo di Anatomia Veterinaria – állatorvosi gyűjtemény[12]
  • Musei di Mineralogia, Zoologia, Antropologia e Paleontologia – a nápolyi II. Federico Egyetem antropológiai, ásványtani, állattani és őslénytani gyűjteményei. [13]

Ezen felül számos kisebb múzeum működik még a városban és a nápolyi agglomerációban.

Utazási tanácsok[szerkesztés]

Megközelítés[szerkesztés]

Közúti közlekedés[szerkesztés]

Vasúti közlekedés[szerkesztés]

Légi közlekedés[szerkesztés]

Vízi közlekedés[szerkesztés]

Közlekedés helyben[szerkesztés]

Busszal[szerkesztés]

Autóval[szerkesztés]

Hasznos információk[szerkesztés]

Nápolyi szállás és további hasznos adatok

Források[szerkesztés]

Változatok

Műveletek

Docents

Más nyelveken