Lenti Termálfürdő Szent György Energiapark

A Wikitravelből
Lenti : Lenti Termálfürdő Szent György Energiapark

A Lenti Gyógyfürdő vagy Lenti Termálfürdő és Szent György Energiapark Zala megye egyik gyógyfürdője.

Fekvése[szerkesztés]

Zala megye déli részén, a szlovén határszakasztól néhány kilométerre fekvő városban található. Kirándulási lehetőségek a közelben: Sárberki horgásztó, Kerka-völgye, Budafai arborétum, Alsólendva (Szlovénia).

Története[szerkesztés]

Az 1970-ben talált 40 fokos termálvízre építették a fürdőt, mely 1978-ban nyílt meg, s utána folyamatos fejlesztésen ment keresztül. 2004 júliusában avatták fel a termálfürdő 1340 m2 felületű élménymedencéjét.

Infrastruktúra[szerkesztés]

A Lenti termálfürdő 5 szabadtéri, 3 fedett (gyermek-, úszó-, élmény- és gyógymedencékkel) és egy félig fedett hidro-masszázs élménymedencével valamint 8 ha zöldterülettel várja a pihenni és felüdülni vágyókat. A fürdő legnagyobb medencéje 1340m2 vízfelületű, melyben vadvízáram, nyakzuhany, masszázspadok és egy 74m hosszú ún. Anakonda csúszda nyújt páratlan élményeket.

Víz jellemzői[szerkesztés]

Összetétele: nátrium-hidrogén-karbonátos gyógyvíz. A víz hőmérséklete a medencékben 25-27 Celsius-fok, illetve 36-38 Celsius-fok.

Javallatok[szerkesztés]

Mozgásszervi megbetegedésekre (izületek, gerinc, hát), keringési betegségek ellen javasolt.

Szolgáltatások[szerkesztés]

Fizioterápiás szolgáltatások

  • Hidroterápia (vízben történő kezelés): víz alatti sugármasszázs vagy hidromasszázs (tangentor-kezelés).
  • Balneoterápia (gyógyvíz-terápia): medencefürdő, kádfürdő.
  • Mechanoterápia: Masszázs.
  • Elektroterápia.

Gyógyászat[szerkesztés]

40 000 éves gyógyító erő

A lenti fürdő vize Európa szerte ismert 40 000 éves nátrium-hidrogénkarbonátos gyógyvíz, amely mozgásszervi, izületi, gerinc és hátproblémák kezelésére alkalmas. A gyógyvíz hatását a Szent György Energiapark jótékony földsugárzásai egészítik ki. A gyógyvízhez kapcsolódóan kúraszerűen alkalmazott gyógyászati kezelések is igénybe vehetők.

Ellenjavallatok

Nem ajánlott Önnek lenti gyógyfürdőben fürdeni, ha szívritmus zavara van vagy szívinfarktusa volt a közelmúltban (3 hónap), illetve ha Ön a magas vérnyomás, sclerosis multiplex, előrehaladott máj- és vesemegbetegedés valamelyikében szenved. Szintén nem ajánlott a lázas illetve a fertőző betegeknek a lenti fürdőzés.

Szépségfarm[szerkesztés]

A fedett fürdőben szaunák, gőzkamrák az emeleten lévő szépségfarmon pedig kozmetika, fodrászat, pedikür-manikür és különféle frissítő és szépítő masszázsok vehetők igénybe.

A Szent György Energiapark[szerkesztés]

A Szent György Energiapark olyan gyógyító erejű energiavonalak találkozási pontjaiban fekszik, ahol a vendégek a gyógyvíz és e különleges energetikájú hely együttes hatása miatt hatékonyabban tudnak pihenni, feltöltődni, gyógyulni. Bioenergetikus természetgyógyászok megállapították, hogy a fürdő területén olyan gyógyító energiájú Szent György sugárzások találhatók, melyek csillag alakú rendszere a Föld energetikai hálózatának részét képezi. Minden betegség egy energiahiányos állapot következménye. Az Energiapark területén található sugárzások ezt az energiahiányos állapotot állítják helyre. Az egész szervezetben harmonizálják az energia áramlását, nem csupán egy szervre hatnak, hanem az egész szervezetre. Az alapvető működést segítik, öngyógyító folyamatokat indítanak be, melyek helyreállítják a testi és a lelki egyensúlyt. A Szent György Energiaparkban egy-egy alkalommal 1-2 órát érdemes eltölteni. A parkban a kikövezett rész a Szent György vonalak irányát mutatja, a „karók” pedig e vonalak találkozási pontjait jelzik, ahol a legerőteljesebb a földsugárzás. Ezeken a helyeken 20-30 percet érdemes eltölteni. Ezt az időt pihenéssel, kisebb sétával vagy mozgással lehet kombinálni. A Szent György sugárzás egymagában is gyógyító hatású. A gyógyvízzel történő interaktív hatása kétségtelen. Valószínűleg a víz gyógyító hatását a sugárzás tovább növeli.

Látnivalók a környéken[szerkesztés]

Lenti és a várost körülölelő Kerka-völgye számos természeti és kulturális értéket kínál az idelátogatóknak.

A túrákat keresőknek 30 km kiépített kerékpárút valamint további 80 km kerékpározható útvonal, gyalogutak és Magyarország leghosszabb (32 km) erdei kisvasútja nyújt páratlan élményeket.

A hazai növényvilág gazdag tárházát mutatja be a Budafai Arborétum.

A térség kulturális értékei között említésre méltó Lentiben a XVII. sz.-i barokk stílusú rk. templom, a Faipari és Vasúttörténeti Múzeum, a Helyi Néprajzi Gyűjtemény valamint az egyedi építészetű szécsiszigeti templom. A helyi kézművesség értékei között említésre méltó a népi fazekasság és a hetési szőttes.

Elérhetőségek[szerkesztés]

  • Tulajdonos: Lenti Gyógyfürdő Kft.
  • Cím: 8960 Lenti, Táncsics Mihály u.2/A.
  • Telefon: 0036/92.351.320
  • Fax: 0036/92.351.770.
  • E-mail: furdo@lenti.hu
  • Honlap: www.lentifurdo.hu

Források[szerkesztés]

  • Lenti Gyógyfürdő
  • Gyógy + wellness (katalógus 2008., kiad. Magyar Turizmus Zártkörűen Működő Részvénytársaság - www.itthon.hu)
  • Bender, Tamás dr.: Gyógyfürdőzés és egyéb fizioterápiás gyógymódok. SpringMed Egészségtár sorozat. 12-13. oldal. SpringMed Kiadó 2008. ISBN 978-963-9695-99-3

Változatok

Műveletek

Docents

Más nyelveken