Kiotó

A Wikitravelből
A Daigo-dzsi nevezetű pagoda Kiotóban

Kiotó (japánul 京都市) japán nagyváros Honsú szigetén, Japán egykori fővárosa 1868-ig.

Történelem[szerkesztés]

794-től egészen 1868-ig Kiotó volt a császári székhely és a nemzet fővárosa. Japán első állandó fővárosát Narában alapították 710-ben, ám 784-re egy hatalomra éhes buddhista pap intrikái végül elérték, hogy Kammu császár Nagaokába helyezte át az udvarát, a mai Kiotó egyik külvárosába.

Tíz évvel később, 794-ben Kammu ismét áthelyezte székhelyét Uda falujába, és átkeresztelte Heian-kjóra, a Béka fővárosára. A kiotó (főváros) név először azonban csak 988-ban jelent meg a hivatalos dokumentumokon. Egy évszázaddal később már Kiotó volt a főváros neve.

A második világháború idején elkerülte a bombázás, így ma az egykori főváros sok emléket őriz Japán elegáns szellemi és építészeti örökségéből. Az amerikaiak a második világháború során úgy gondolták, hogy Kiotó történelmi öröksége túlságos értékes ahhoz, hogy lebombázzák.

Látnivalók[szerkesztés]

A városban ma körülbelül 1600 buddhista templom, 400 sintoista szentély, több tucat múzeum, két császári villa, egy palota, egy vár és több ezer kézművesüzlet várja a turistákat.

Kiotói császári Palota[szerkesztés]

A Kamo-gava túlsó, nyugati oldalán a Gosó (Kiotói Császári Palota) ma is a császár rezidenciája mely a császári Udvartartási Hivatal ellenőrzése alatt áll. Eredetileg az uralkodó második palotájaként emelték fel, ám 1331-től egészen 1868-ig a császári udvar székhelyeként működött. A palotát az évszázadok során többször is átépítették, a jelenleg is látható épületeket az 1800-as évek közepén emelték.

Változatok

Műveletek

Docents

Más nyelveken