Karlovy Vary

A Wikitravelből

Karlovy Vary a legnagyobb és legismertebb fürdõváros Csehországban. A város a cseh-német határtól nem messze fekszik az E48-as úton, 60 kilométerre Schirndingtõl. Karlovy Vary a fõvárostól, Prágától mindössze 125 kilométerre található.

Karlovy Vary elsõsorban fürdõinek köszönheti hírnevét. Késõbb, a város nevezetességeire és különlegességeire is felfigyeltek. A különlegességek között megtalálható például a Moser üveg, melyet a híres üveggyár alapítójáról neveztek el. Az üveget az "Üvegek Királyának? tekintik az egész világon. Az uralkodók és más hírességek szerte a világon dekorációnak használták és nagyon büszkék voltak erre az üvegre. A Moser üveg a csúcsminõség szimbóluma.

Karlovy Vary legeredetibb specialitása a Becherovka, mely egy kesernyésen édes gyomorkeserû. A "tizenharmadik forrás? néven is ismert likõr alkoholtartalma 38%, cukortartalma pedig 10%.

A Teplá-folyó mindkét partján kanyarognak a fürdõváros hatalmas erdeinek napfényes ösvényei. Heteket, akár hónapokat is el lehet tölteni az egyik helyrõl a másikra való sétálgatással. A város tele van kis sörözõkkel, kilátókkal, kõpadokkal, obeliszkekkel, erdõkkel.

Karlo Varyban speciális poharakból isszák az emberek a helyi vizet már nagyon régóta. Minden vendég, aki meglátogat egy fürdõt, megtarthatja a poharat, amelybõl ivott. Ezek a pohárkák a történelmi bizonyítékai a gyógyfürdõk fejlödésének.

Változatok

Műveletek

Docents

Más nyelveken