Cannaregio (negyed)

A Wikitravelből

Cannaregio negyed ( olaszul Sestiere di Cannaregio) Velence Venezia – Murano – Burano körzet kisebb közigazgatási egysége a város történelmi központjában.

Nevére két magyarázat is létezik, az egyik szerint a Canal Regio (='királyi csatorna') szóból származik, mely arra utal, hogy ez a terület a vashíd megépítése előtt szárazföldi összeköttetést jelentő fő csatornája volt a városnak.

A másik elképzelés arra utal, hogy a környéket a mély vizek lecsapolása előtt nád lepte volna be. (canneto = 'nád').

Érdekesség[szerkesztés]

  • A Santa Lucia pályaudvar, - mely a Napóleon korában, 1806-ban lerombolt régi Santa Lucia-templom helyét foglalja ma el - viseli az 1. házszámot az egész negyedben.

Híres utcái, terei és hídjai[szerkesztés]

Ponte e Fondamenta dei Mori: a gazdag, Peloponésszoszról elmenekült mórok utcája volt. A híd is róluk kapta nevét.

Calle de Duca: Ferdinando Carlo Gonzaga, Mantova és Monferrato hercegének büntetéséről kapta.

Sotoportego e Corte del Milion: valószínűleg ebben a kis utcában állt Marco Polo háza, a Milion nevet a felfedező könyvéről kapta.

Campiello dei Miracoli: 1400 körül a nép emlékezete csodát őrzött meg a kis térrel kapcsolatban egy könnyező madonnakép felbukkanásáról. Ezért alapították a Santa Maria dei Miracoli templomát.

Strada Nuova: igen fontos útvonal, mely a Santa Lucia pályaudvart köti össze a Rialto-híddal.

Nevezetességei[szerkesztés]

Források[szerkesztés]

  • Ileana Chiappini, Franco Cristinelli, Gianni Formenton: Venedig und seine Umgebung, kiad. Azienda di Promozione Turistica, 1998.
  • Alta Macadam: Velence (Blue Guide sorozat), Corvina Kiadó, Bp. 1994. ISBN 963-13-3888-6

Változatok

Műveletek

Docents

Más nyelveken