Berekfürdő Termál- és Strandfürdő

A Wikitravelből
Berekfürdő : Berekfürdő Termál- és Strandfürdő

A Berekfürdő Termál- és Strandfürdő Jász-Nagykun-Szolnok megyében fekszik.

Fekvése[szerkesztés]

Debrecentől 50 km-re nyugodt környezetben fekszik, a Hortobágyi Nemzeti Park mellett, a Nagykunságon található. A közelben felkereshető a park, a Kunmadarasi-puszta illetve Karcag (Zádor-híd és szélmalom), Kunhegyesen A kunkapitány háza, Kisújszálláson a Horváth Tanya, Kunmadarason a Kossuth Tájház.

Története[szerkesztés]

Az 1100 állandó lakosú települést a geológus Pávai Vajna Ferenc tette ismertté. Szénhidrogén kutatásai 1925-30 között zajlottak, a fúrásokat Karcag környékén 1925-ben kezdték bár meg. 1928. január 24-én földgáz és 56 C-fokos víz került felszínre

Az első fürdő létrehozatala Mándoki Imre nevéhez fűződik, aki 1928 májusában kezdte el építeni a lépcsősen mélyülő medencét. A vendégek 1929-től kezdték el látogatni, az 1930-as években országos hírnévre tett szert. Pár esztendő múltán sikerült eladni a környéken az első telkeket. 1934-ben felépült egy hotel, mely még ma is üzemel.

1974-ben Berekfürdő vize megkapta a gyógyminősítést. 1992-ben a település levált Karcag önkormányzatáról és önálló életet kezdett. Azóta évente közel 200 000 látogató keresi fel.

A Berek-Víz Kft-t 2007. október 1-jén alapították a fürdő üzemeltetésére. A Kft. 100%-os önkormányzati tulajdonú, üzletágai közé tartozik a Termál- és Strandfürdő illetve a Kemping és Vendégház üzemeltetése, a víz- és csatornamű részleg. Ebben az esztendőben nekikezdtek a szolgáltatások fejlesztésének, terveik között szerepel a télifürdő felújítása és a strandfürdő vízfelületének növelése illetve élményelemek kialakítása a medencékben. A beruházások költségeihez 800 millió Ft-ot irányoztak elő, melynek 50%-át Uniós Pályázat révén kívánják elnyerni.

Infrastruktúra[szerkesztés]

  • Park: 40 000 m2 területen.
  • Medence: 6 db külső szabadtéri és 2 db fedett. A medencék alapterülete: 1 x 1000 m2, 2 x 400 m2, 2 x 137 m2, 2 x 80 m2, 1 x 36,3 m2.

Víz jellemzői[szerkesztés]

  • Hőmérséklete: 56 Celsius-fokos alkáli hidrogén-karbonátos, jódos, brómos gyógyforrás táplálja, melyet két kút biztosít. Percenként 1,5 m3 vizet ad.
  • Víz összetétele: alkáli-hidrogán-karbonátos, jódos gyógyvíz. Tartalmaz kloridot, bromidot, fluoridot, nátriumot, kálciumot. Lúgos kémhatású.
  • Víz hőmérséklete a medencékben: 25, 34, 32, 36 C.

Javallatok[szerkesztés]

Főképpen mozgásszervi megbetegedésben (gerinc-, csípő-, térdízületi meszesedések) szenvedők számára és balesetek utáni rehabilitációra ajánlott. Reumatikus betegségekre, idegfáradtságra is javallott. Az ivókúra csökkenti a gyomorégést, enyhíti a gyomorpanaszokat.

Ellenjavallott

  • Rosszindulatú daganatok, szív- és érrendszeri betegségek, nagyon magas vérnyomás, szívkoszorúér sclerosis, infarktus után, súlyos visszér, akut gyulladások, krónikus és akut fertőző megbetegedés, gyakori rohamokkal kísért asztma, veseelégtelenség (vesekő), hypertierosos, vészes súlycsökkenés vagy növekedés esetén.

Tilos a fürdővíz használata

  • Elmebetegség, nyílt sebek, fekélyes sebek, alkoholos állapot, inkontinecia esetén.

Szolgáltatások[szerkesztés]

Fizioterápiás szolgáltatások

  • Hidroterápia (vízben történő kezelés): Súlyfürdő, víz alatti sugárkezelés (tangentor).
  • Balneoterápia (gyógyvíz-terápia): Medencefürdő, kádfürdő.
  • Mechanoterápia (mozgásterápia): Gyógymasszázs és gyógytorna.

További szolgáltatások

  • Sporteszközök, csónak és vízibicikli kölcsönzése.
  • Szálláshely: Vendégház – felújított 10 szobával. Kemping – lakókocsik és sátrak részére kialakított hellyel.

Elérhetősége[szerkesztés]

  • Tulajdonos: Berek-Víz Kft.
  • Cím: 5309 Berekfürdő, Berek tér 11.
  • Telefon: 0036/59.519.029
  • Fax: 0036/59.319.302.
  • E-mail: tesz@mail.datanet.hu, berek-viz@berekfurdo.hu
  • Honlap: http://www.berekfurdo.hu/

Megközelítése

  • Közúton: 4-es főút.

Szálláshelyek[szerkesztés]

Források[szerkesztés]

  • Gyógy + wellness, (katalógus 2008., kiad. Magyar Turizmus Zártkörűen Működő Részvénytársaság - www.itthon.hu)
  • Magyar Fürdőkalauz 50. old. (Főszerk. dr. Soós Péter, szerk. Kőszegi Tünde. Kiad. Magyar Fürdőszövetség, Magyar Turizmus Zrt. 1997. (Mediart Grafikai Stúdió Franklin Nyomda és Kiadó Kft.
  • Berekfürdő. 80 éves a legendás bereki gyógyvíz (katalógus, kiad. Berek-Víz Kft. Szerk. Mátrai István)
  • Bender, Tamás dr.: Gyógyfürdőzés és egyéb fizioterápiás gyógymódok. SpringMed Egészségtár sorozat. 12-13. oldal. SpringMed Kiadó 2008. ISBN 978-963-9695-99-3
  • Berekfürdő - A Nagykunság aranya

  • booking.com,szallas.hu

Változatok

Műveletek

Docents

Más nyelveken