שוויצריה הקטנה

מתוך ויקיטיול
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

אחד האיזורים המתוירים ביותר בכרמל, שוויצריה הקטנה אמורה להדמות לשווייץ בשל הצמחיה הירוקה (אך מי שהיה אי פעם בשווייץ עשוי לשים לב להבדלים מסוימים).

מסלול: מחניון שוויצריה הקטנה לבית אורן[עריכה]

שוויצריה הקטנה
noframe
מידע מהיר
רמת קושי טיול משפחות
אורך 2 ק"מ (כיוון אחד)
דמי כניסה בסופ"ש הכניסה לחניון בתשלום עד שעה 16:00

הגעה לנקודת ההתחלה: אם מגיעים מכיוון חיפה, נוסעים לכיכר האוניברסיטה, ממשיכים בו ישר ופונים מיד ימינה לתוך הכניסה הרשמית של יערות הכרמל. אם מגיעים מכיוון תל-אביב, מומלץ לרדת מכביש החוף במחלף עתלית, לעבור לכביש הישן (כביש 4) ומיד לפנות לכיוון בית אורן. מסלול הנסיעה שמתפתל במעלה הכרמל הוא מהיפים בארץ. חולפים על פני בית אורן וכלא דמון, בצומת ה-T פונים שמאלה לכיוון חיפה, ומגיעים לבסוף לכיכר האוניברסיטה, שם מבצעים פניית פרסה ומיד ימינה לתוך יערות הכרמל. בשבתות יפות הכניסה ליערות הכרמל בתשלום, וכמעט בכל זמן אחר ניתן להכנס חינם. ממשיכים לפי השילוט לכיוון שוויצריה הקטנה וחונים בקצה הכביש, בחניון שוויצריה הקטנה. בחניון ישנם שולחנות פיקניק, מים ושירותים.

הגעה במכונית לנקודת הסיום: נקודת הסיום היא הכניסה לבית אורן, ליד חוות הסוסים. כביש עפר סלעי מוביל אל תוך הכרמל. אם יש לכם רכב גבוה תוכלו להמשיך חצי קילומטר על כביש העפר ולהגיע לחניון קטן, אבל אפשר גם ללכת את הקטע הזה ברגל.

המסלול: מחניון שוויצריה הקטנה יורדים בשביל שמסומן בירוק אל תוך נחל מוצל ויפה. המסלול כולל מדי פעם טיפוס סלעים קל, שמתאים לכל המשפחה מלבד ילדים קטנים מאוד ו/או חסרי אחריות מאוד. (ישנה גם דרך אחרת מסומנת באדום שעוברת במסלול קל הרבה יותר, ומגיעה לאותו מקום.) לאחר ירידה של 20-30 דקות בנחל הקטן הזה, הנוף נפתח ורואים את ערוץ נחל כלח, עם צוקי הגיר המרשימים שלו והצמחייה הצפופה. (כאן נפגשים עם המסלול הקל יותר, שירד גם הוא מהחניון.) ממשיכים שמאלה בירידה מתונה, שמגיעה בסופו של דבר לגשר אבן שחוצה את נחל כלח. חוצים את הנחל וממשיכים בעליה מתונה מאוד מעברו השני של הנחל, עד שמגיעים לדרך עפר נוחה שמובילה לבית אורן. לכל אורך הדרך ישנן תצפיות רבות לנחל ולים התיכון.

מסלול: מחניון שוויצריה הקטנה למצפה[עריכה]

SmallSwitzerlandView.jpg

מסלול קצר ויפה מאוד ביערות הכרמל. עליה קלה של כשעה עד למצפה, ממנו ניתן לראות את הכרמל פרוס תחתינו, עד לעתלית ולים. חזרה באותו מסלול.

הגעה לנקודת ההתחלה: כמו במסלול הקודם.

המסלול: מהחניון של שוויצריה הקטנה, הולכים במסלול מסומן בכחול, שעולה על ההר. בנקודה מסוימת ישנו פיצול למסלול מסומן אך לא צבוע (שני פסים לבנים ללא צבע ביניהם): הולכים במסלול זה עוד כמה מאות מטרים כדי להגיע לנקודת התצפית. חוזרים באותה דרך שבה הגענו. אורך המסלול כק"מ בכל כיוון.

קישורים נוספים[עריכה]

גרסאות שפה

פעולות

Docents

דף זה בשפות אחרות