סאן חוזה

מתוך ויקיטיול
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

סאן חוזה היא עיר הבירה של קוסטה ריקה. העיר עצמה אינה מעניינת והיא די חסרת חן.

על אף כל זאת, אתם תעברו כאן הרבה מאוד במהלך הטיול שלכם ולא תמיד מרצון. תאלצו לעבור פה לרוב בדרככם ליעד אחר, כאשר כל מה שתעשו פה הוא להחליף אוטובוס. לקריאה מעמיקה יותר ראו בפרק תחבורה ציבורית בערך הראשי.

וכאן נחסוך לכם את הלבטים: במדינה עם כל כך הרבה טבע ויופי, להיות בסאן חוזה זהו בזבוז זמן מוחלט. למי שאין זמן, לא מומלץ לשרוף את זמנו בעיר בעוד שהוא יכול לשהות באחד מעשרות הפארקים במדינה. אם אין ברירה לעבור כאן לשם החלפת אוטובוס אז אין ברירה, אבל כדאי להשקיע מעט יותר זמן בתכנון המסלול, לפעמים תוכלו להגיע ממקום למקום ללא מעבר בסאן חוזה - בדקו הכל לפני שתעלו על האוטובוס.

ובכל זאת, סאן חוזה לא כזאת איומה. למטיילים עם זמן פנוי שלא ממהרים, סאן חוזה היא מקום לצבור כוחות לנסיעה הבאה, לקנות מתנות לכל מי שנאלץ להשאר בארץ, ללכת לראות איזה סרט או סתם להסתובב בין המוזיאונים.

לראות[עריכה]

מוזיאון הזהב[עריכה]

מוזיאון הזהב (Museo Oro Precolombino) במרתף של פלאסה דה לה קולטורה (דמי כניסה 5$ ימים ראשון עד שלישי מ-9:15 עד 16:30).

תוכלו לראות כאן הרבה זהב מהתקופה של לפני הכיבוש הספרדי, תערוכה של תולדות המטבע בקוסטה ריקה ועוד איזור של תערוכות מתחלפות. האבטחה במקום כבדה, אין כניסה עם תיקים.

המוזיאון הלאומי[עריכה]

המוזיאון הלאומי (Museo Nacional) (כתובת: Calle 17 Avenida 2).

כאן תוכלו לראות פריטים שנאספו ברחבי המדינה תוך כדי חפירות ארכאולוגיות, וגם שלל של פרפרים וצמחים מקומיים. המוזיאון נמצא בבניין שעליו ניכרים פגיעות הקליעים ממלחמת האזרחים של 1948.

שעות הפעילות הן בין 8:30 עד 15:00, ימים שלישי עד שבת.

מוזיאון אבן הג'אד[עריכה]

מוזיאון אבן הג'אד (Museo del Jade) כתובת: Avenida 5-7, Calle 11-13 bis.

תוכלו לראות כאן את האוסף הגדול ביותר של אבן ירקן שנכרו ביבשת אמריקה. שעות הפעילות הן בין 8:30 עד 15:00, ימים שני עד שישי.

תצוגת החרקים באוניברסיטת סאן חוזה[עריכה]

תצוגה מרשימה של עשרות סוגי חרקים. הכניסה עולה כמה דולרים, יש לברר את שעות הפתיחה.

גן הפרפרים ספירוגירה[עריכה]

גן הפרפרים ספירוגירה (spirogyra jardin de mariposas) נמצא כ-200 מטר מזרחית למרכז הקניות el pueblo. במקום יש בית קפה שפתוח בעונת התיירות. פתוח בין השעות 08:00-16:00 דמי הכניסה הם 6$.

  • לישראלים מומלץ ללכת למכבסה. המכבסה הוקמה ע"י זוג קוסטהריקנים חמוד שמאוד אוהב ישראלים. קוראים להם קארל ופטרישיה והם ישמחו לעזור לכם בכל דבר שרק תרצו ללא כל תמורה! תוכלו לברר אצלם זמני יציאה של אוטובוסים, מלונות מומלצים ומה לא. מתוך נימוס והוקרת תודה מומלץ לשמור את הכביסה המלוכלכת ולעשות אצלם.

המכבסה נמצאת מתחת למלון אימפריאל, שנמצא ממש בסמוך למרקאדו סנטרל (השוק המרכזי).

לישון[עריכה]

  • In & Basic Hostel Lounge, 300 m South and 75 m west of Spoon, Los Yoses. Fátima´s church North side, (Barrio Los Yoses, San Pedro), 506 2234 2998 (), [1]. הוסטל לאונג' עם חדרים פרטיים (עם ובלי שירותים ומקלחת פרטיים, החל מ15 דולר לאדם) וחדרי דורמס (החל מ11 דולר לאדם), ארוחת בוקר כלולה. אינטרנט אלחוטי חינם בחדרים, שולחן פול, שולחן הוקי אוויר, גינה עם מנגל, מטבח לשימוש חופשי. הכל חדש ומודרני. רק 2 בלוקים מברים, סופרמרקט ומקניון סאן פרדו. הוסטל אחד, בית אחד, דרך חיים שונה בסאן חוזה!  edit

גרסאות שפה

פעולות

Docents

דף זה בשפות אחרות