לנטאו

מתוך ויקיטיול
קפיצה אל: ניווט, חיפוש
noframe

מידע מהיר
כדאי לבקר ב- סתו
מפת העיר
noframe

לנטאו הוא האי הגדול ביותר בהונג קונג. למרות זאת היה האי במשך שנים כמעט ולא מיושב, אוכלוסייתו העיקרית של האי הייתה של נזירים בודהיסיטים שחפשו מקום בו יוכלו לגור בשקט ובשלווה הרחק מהמולת העיר, ודייגים. אולם מאז הקמתו של שדה התעופה צ'ק לאפ קוק, שהוא למעשה אדמה מיובשת על יד האי לנטאו, פתיחת הכביש המהיר והקמת גשר צינג מה, החל האי להתפתח. כך קמה העיר טונג צ'ונג, אז - בעיקר ים, היום - מבנים גבוהים המיושבים ברובם.

הגעה[עריכה]

משדה התעופה[עריכה]

שדה התעופה הבינלאומי של הונג קונג, שוכן סמוך ללנטאו, כך שאין מקום קל יותר להגיע אליו משדה התעופה. תוכלו לקחת מונית - כחולה בלבד, או את אחד מהאוטובוסים הרבים.

ברכבת[עריכה]

קו הרכבת Tung Chung Line של הMTR, הוא הדרך המהירה והנוחה ביותר להגיע אל לנטאו מהונג קונג וקאולון. הנסיעה מהונג קונג לוקחת בערך חצי שעה, והמחיר 23$ למבוגר (ילד ופנסיונר - חצי מחיר). קו זה גם מתחבר אל הקו המערבי וקו צו'אן וואן. לחצו כאן לקבלת מפת הקו (הקו הכתום - קו טונג צ'ונג. הירוק - האירפורט אקספרס)

במעבורת[עריכה]

שתי מעבורות יוצאות מרציף המעבורות שבסנטרל, הונג קונג.

  • דיסקברי ביי רציף 3, 33.8$, יוצאת כל עשרים דקות.
  • מוי וו רציף 6, 11.30 (איטית) 22.20 (מהירה), יוצאת כל 40 דקות.

הנסיעה במעבורת היא רק אם אתם ממש צריכים להגיע אל מוי וו, אחרת נוח יותר לקחת את הרכבת לטונג צ'ונג (מרכז העיר).

באוטובוס[עריכה]

קווים רבים מחברים את לנטאו עם שאר חלקי הונג קונג. השימוש בהם ישתלם רק אם אתם לנים באזור אליו לא מגיעה הרכבת. לאתר החברה.

תחבורה[עריכה]

המוניות של לנטאו הינן כחולות, והן זולות יותר מהמוניות הרגילות. שימו לב! דרכים שבמפה נראים קצרים עשויים להתגלות לארוכים מאוד, בגלל הסיבה הפשוטה שלנטאו כולה הרים. יתכן שתחליטו לקחת אוטובוס, רוב האוטובוסים יוצאים מתחנת טונג צ'ונג.

אטרקציות[עריכה]

מחירי הדיסנילנד
סוג הכרטיס יום רגיל יום עמוס יום מיוחד
מבוגר 295$ 350$ 350$
ילד (3-11) 210$ 250$ 250$
פנסיונר (60+) 170$ 200$ 200$
  • אתר הנופש דיסנילנד-הונג קונג נפתח רק בסוף שנת 2005. האתר נמצא באי לנטאו. למרות שהוא הקטן ביותר מבין אתרי דיסנילנד ברחבי העולם, יש בו אטרקציות מדהימות, לכל המשפחה, שממש אסור לפספס. רוב הזמן התורים לא ארוכים (חוץ מזמנים עמוסים במיוחד), וממש שווה לחכות למופעים המתקיימים באתר, כמו פסטיבל מלך האריות, הפילהרקסם של מיקי - מופע תלת מימד על גבי מושבים מיוחדים ועוד רבים. כרטיסים הכרטיסים מתחלקים לשלושה סוגים. כרטיס ליום רגיל, יום עמוס ויום מיוחד. את לוח הימים ניתן למצוא באתר החברה (ימים בלבן - רגילים, בכתום - עמוסים). את הכרטיסים ניתן לרכוש במקום, או לחילופין באתר החברה. שעות פתיחה בדרך כלל מהשעה 10 בבוקר ועד 8 בלילה. לוח זמנים יומי ניתן למצוא באתר החברה. לינה באתר הנופש ישנו גם מלון, אם תקנו את הכרטיס מראש כולל לינה, תקבלו הנחה מסוימת. מלון הדיסנילנד, מלון הוליווד . הגעה בMTR קחו את קו טונג צ'ונג the Tung Chung Line, רדו בתחנת Sunny Bay ומשם קחו את הרכבת המיוחדת לדיסנילנד. להגעה באוטובוס ממבחר יעדים בדקו באתר החברה. אפשר גם להגיע ברכב, החניה ליום עולה 120$. פשוט סעו לכיוון האי לנטאו, ומשם עקבו אחר השלטים. תוכלו גם לקחת מונית, נסיעה מהונג קונג במונית תעלה 250$ ומעלה (תלוי מאיפה אתם יוצאים). מקאולון 170$ - 250$. לרשימת מלאה ראו כאן.
מחירי הרכבל (הלוך-חזור)
סוג הכרטיס יום רגיל יום עמוס
מבוגר 58$ (88$) 68$ (98$)
ילד (3-11) 28$ (45$) 35$ (50$)
פנסיונר (60+) 45$ (68$) 55$ (78$)
  • נְגוֹנְג פִּינְג 360 האטרקציה החדשה של הונג קונג. זהו רכבל באורך 5.7 קילומטר, היוצא מטונג צ'ונג אל הכפר נגונג פינג. הרכבל עובר מעל ההר ומאפשר צפיה בנופים מדהימים ובשדה התעופה של הונג קונג.
    • כפר נגונג פינג הינו כפר שהוקם בשנת 2005, והוא דימוי לכפר סיני אותנטי. בכפר בית תה, חנויות מזכרות, מסעדות וכדומה. כמו כן יש בכפר את תיאטרון "סיפורו של קוף" המספר את סיפורו של ג'טקה הבודהיסטי. מופע מבדר ו... בתשלום. בכפר גם אטרקצייה הנקראת "הולכים עם בודהה" זוהי חווית מוליטימדיה המספרת את סיפורו של סידהרת'ה בודהה - האיש שהפך לבודהה. גם כאן הכניסה היא בתשלום. המחיר לכל אחת מהאטרקציות הנ"ל הוא 35$ למבוגר ו-18$ לילד, ניתן לקנות כרטיס משולב לשתי האטרקציות במחיר של 65$ למבוגר ו-35$לילד. משם תוכלו להגיע אל
  • טְיַאן טַאן בודהה זהו פסל הבודהה העתיק העשוי 250 טון ברונזה ומתנשא לגובה של 34 מטר. הכניסה אליו היא בחינם ואפשר להגיע אליו בהליכה רגלית מהכפר נגונג פינג, או באוטובוס מהכפר. אם תרצו להכנס למוזיאון תאלצו לשלם על ארוחה שם.
  • מנזר פו לין ממש מתחת לפסל הענק נמצא מנזר פו לין. המנזר הוקם בשנת 1906 על ידי שני נזירים מג'יאנגשו.
  • טאי או Tai O כפר דייגים מסורתי הבנוי מספינות על פני המים. יש המכניחם אותו ונציה של הונג קונג, אבל הדימוי רחוק מלהיות מצחיק.

מסלולי טיול[עריכה]

  • מסלול לנטאו הוא מסלול של 70 ק"מ המקיף את כל האי. המסלול לוקח וודאי כמה ימים, אך לא חובה לעשות את כולו.
  • הדרך העולה לנגונג פינג מסלול למטפסים מתחילים, מסלול נחמד העולה את ההר אל נגונג פינג. המסלול מציע נוף מדהים ומפל קטן.

גלריית תמונות[עריכה]

לחצו על התמונות להגדלה

גרסאות שפה

פעולות

Docents

דף זה בשפות אחרות

אתרים אחרים