הפארק הלאומי קורקובאדו

מתוך ויקיטיול
קפיצה אל: ניווט, חיפוש
הזריחה בקורקובאדו

הפארק הלאומי קורקובאדו או בשמו הספרדי Parque Nacional Corcovado הוא היער הלח הגדול האחרון שנשאר לחופי האוקיאנוס השקט במרכז אמריקה. השמורה אוצרת בתוכה מגוון עצום של בעליי חיים ושל נופים בראשיתיים. הג'ונגל שנושק לאוקייאנוס הוא מחזה מרהיב ולמי שאוהב טבע מומלץ לעבור את הדרך הארוכה ולהגיע.

מידע כללי[עריכה]

הפארק הוקם בתאריך ה-34 לאקוטובר 1975. הפארק ממוקם בחצי האי אוסה, שהוא אחד האיזורים הנידחים ביותר במדינה. אחד הדברים המייחדים של הפארק היא אוכלוסייתי הארה סקארלט (ארה ארגמנית- סוג של תוכי) הגדולה בקוסטה ריקה. בפארק אפשר לצפות במגוון עצום של בעליי חיים כגון טפירים, יגוארים, פומות, חוטמנים, דוביי נמלים ועוד חיות רבות. את הפארק אפשר לראות במגוון דרכים בנייהן חצייתו והתמקמות בתחנת הפקחים לה סירנה או התמקמות באחת מהתחנות הראשונות שנמצאות אחת בקצה הדרומי והשניה בצפוני, ויציאה משם לטיולים רגליים. את הפארק ניתן לעשות באופן עצמאי או באופן מאורגן. אם ברצונכם לעשות טיול מאורגן, יש לשאול בסוכנויות נסיעות בערים הקרובות לאיזור כגון סאן איסידרו ופוארטו חימנז.

הכניסות לפארק[עריכה]

כניסה דרומית- הכניסה הפופולארית ביותר. הגעה באוטובוס מפוארטו חימנז לקאראטה והליכה של כ-50 דקות על החוף עד לתחנת הפקחים הראשונה (שם גם תשלמו כניסה לפארק) לה ליאונה.

כניסה צפונית- הליכה על החוף (מכיוון דרייק) וכניסה דרך תחנת הפקחים סאן פדריו. שימו לב כי הקטע שמחבר תחנה זו עם התחנה המרכזית לה סירנה סגור בין החודשים אפריל-נובמבר עקב עלייה במפלס המים בשפכיי הנהרות (תוך כדיי הליכה על החוף, יש לחצות נהרות בנקודת המפגש שלהם עם האוקיאנוס. המעבר ייתבצע בשעות השפל בלבד!)

הכניסה המזרחית כניסה מתחנת לוס פאתוס. כניסה זו לא ממש נגישה לתחבורה ציבורית ויש לברר את דרכיי ההגעה ממנה למקום ישוב לפניי שמגיעים אליה מתוך הפארק במטרה ליציאה.

המסלול הנפוץ והפשוט ביותר הוא להכנס מהכניסה הדרומית ללכת ללה סירנה ולצאת מהכניסה הדרומית באותה הדרך

אקלים[עריכה]

העונה היבשה- מאמצע דצמבר עד אמצע אפריל. זוהי העונה המומלצת ביותר.

העונה הגשומה- שאר השנה, במיוחד איזור ספטמבר.

יש לקחת בחשבון שבעליי החיים מסתתרים כשגשום ולכן עדיף להגיע בעונה היבשה. יש לזכור כי גם הגאות בעייתית יותר בעונה הגשומה דבר שיקשה או יהפוך את הטראק במקום לבלתי אפשרי ומסוכן מאוד. עם זאת, לא מומלץ לוותר על הגעה לאיזור גם בתקופה הגשומה. ניתן להגיע לפוארטו חימנז ולחכות לתחזית אופטימית, או להכנס לפארק, להתמקם בלה ליאונה שהיא התחנה הראשונה ולטייל מסביבה ללא צורך לחצות נהרות מסוכנים.

בטחון אישי[עריכה]

  • יש לקחת תרופות נגד מלריה כאשר שוהים באיזור זה וכדי למנוע את המחלה יש גם למרוח חומר דוחה יתושים.
  • יש להצטייד בכמות מים גדולה להליכה (בפרט כשהולכים מאחת הכניסות עד ללה סירנה, עם כל הציוד על הגב). רצוי לקחת להליכה הזו לפחות 3-4 ליטרים לאדם.
  • ללכת לרשות הפארקים שאחראית על השמורה כדיי להתייעץ איתם בנוגע לשעות הגיאות ולבירורים נוספים. הם גם יתנו לכם מפה.

המשרד ממוקם מאחוריי שדה התעופה של פוארטו חימנז,- שאלו את המקומיים.

  • ללכת עם מכנסיים ארוכים ונעליים סגורות. יש לנער את הציוד בכל בוקר מחשש לחיות מסוכנות.

בקורקובאדו חיים כמה מהנחשים המסוכנים ביותר במרכז אמריקה.

  • שימו לב! הגאות בנהרות אותם יש לחצות בדרך לתחנת הריינג'רים "לה סירנה" יכולה להיות מסוכנת ביותר! לכן יש להקפיד מאוד בעניין ולברר הכל לפני שמגיעים לפארק עצמו.

הכנות כלליות[עריכה]

ההכנות תדברנה על האופציה של כניסה מכיוון דרום. דבר ראשון יהיה עלייכם להגיע לפוארטו חימנז. הנסיעה לכאן מסאן חוזה לוקחת כ-10 שעות באוטובוס צפוף ולא נוח ממש. עדיף לעלות עליו בסאן חוזה ולא באחת התחנות בדרך, שכן אתם עשויים למצוא את עצמכם עומדים כמה שעות ומבלי יכולת לזוז, בגלל חוסר מקום. לאחר ההגעה (בדרך כלל בשעות הערב המאוחרות) יהיה עלייכם למצוא מקום לינה ליומיים הבאים. במקום ישנם כמה מלונות טובים. את היום למחרת עלייכם להקדיש לסידורים.

  • עלייכם לערוך קניות של מזון ושתיה לשהיה בפארק. עלייכם לשקלל את מספר הימים שתהיו בפנים ולביא מספיק מזון. עלייכם גם לזכור שאם אתם עומדים לעשות את הטראק עד ללה סירנה או אפילו רחוק יותר, עד לסאן פדריו, כל הציוד יהיה לכם על הגב. דרך טובה להוריד ממשקל המזון היא לקחת סיר קטן וגזיה. קחו אתכם אורז ופאסטה שהם קלים לסחיבה ומספיקים לזמן רב.

אם תרצו להתמקם בתחנה הדרומית (לה ליאונה), תוכל להדליק אש מזרדים במקום שהוקצה לכך מראש.

  • אם אין לכם אוהל או גזיה עלייכם להשכיר כאלה. בהוסטל הנחמד the corner יש אוהל טוב להשכרה ואם לא שם, אז תוכלו למצוא כאלה במרכז העיירה.
  • ניתן לישון ולקבל מזון מוכן בתחנת לה סירנה. כדי לסדר זאת עלייכם יהיה לגשת לרשות הפארקים (שממוקמת מאחוריי מסלול ההמראה בפוארטו חימנז) ולהזמין מקום. בשיא העונה יש להזמין מקום זמן רב מראש, אפילו בטלפון: 7355580.
  • מומלץ להגיע לרשות הפארקים בכל מקרה לקבלת מפה והסברים בנוגע לשעות הגאות והשפל.
  • יש לברר במקום בו אתם ישנים את השעות המדוייקות של יציאת האוטובוס מפוארטו חימנז לכיוון קאראטה- המקום ממנו תתחילו לצעוד לתוך הפארק. לרוב יש אוטובוס אחד מוקדם מאוד בבוקר ואוטובוס אחר בצהריים. ממולץ להגיע כמה שיותר מוקדם כדיי להמנע מהליכה בחום הטרופי.
  • הביאו איתכם חליפת סערה נגד גשם לכל מקרה.
  • ברוב ההוסטלים תוכלו להשאיר ציוד ולאסוף אותו כשתחזרו. שימו לב כי השארה של ציוד בהוסטלים מסודרים היא מנהג נפוץ, אך היא על אחריותכם בלבד.

גרסאות שפה

פעולות

Docents

דף זה בשפות אחרות