דיסנילנד פריז

מתוך ויקיטיול
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

דיסנילנד פריז (לשעבר יורודיסני) ואולפני וולט דיסני הינם הפארקים היחידים של חברת דיסני באירופה. הפארק הראשון נפתח באפריל 1992 והשני במרץ 2002. הפארק הוא חלק מ"אתר הנופש דיסנילנד פריז". התמה של הפארק היא "ממלכת הקסם", כמו של דיסנילנד שבארה"ב.

לפני הביקור[עריכה]

  • העונה המומלצת לביקור בשני הפארקים היא בין הסתיו לחורף, כיוון שהמבקרים מגיעים פחות, מה שמקצר את התורים באופן משמעותי.
  • מומלץ לרכוש כרטיס ליומיים, שמחירו זול מאחד לכל יום, לשני הפארקים. היום הנוסף (גם בכרטיסים של 3,4 ימים) יכול להיות עד שנה ממעוד רכישת הכרטיס.
  • מומלץ לאכול במסעדות הפזורות בפארק לפני שעות העומס, שהן בדרך-כלל שעות הצהריים
  • מומלץ לבחור את סוג המתקנים שאתם רוצים: "קטנטנים" (ורוד במפה), "לכל המשפחה" (כחול במפה), "לאתגריים" (כתום במפה). בנוסף במפה מסומנים אתר שמומלץ ביותר לבקר בהם והם מסומנים ב'וי'.

פארק דיסנילנד[עריכה]

הפארק, כמו שאר הפארקים של דיסני מחולק ל"מדינות"-

  • Main Street U.S.A - רחוב ראשי ארצות הברית - שמהווה מין מסדרון המוביל ל-4 הארצות האחרות
  • Fantasyland- ארץ הפנטזיה
  • Discoveryland- ארץ התגליות
  • Frontierland- ארץ המערב הפרוע
  • Advantureland- ארץ ההרפתקאות

רחוב ראשי ארצות הברית[עריכה]

המקום שאליו נכנסים כאשר נכנסים לפארק. כיכר גדולה המוקפת בבתים המזכירים את ארה"ב בתחילת המאה ה-20. מעל שער הכניסה נמצאת תחנת הרכבת של הפארק, המובילה ל-3 הארצות בפארק (חוץ מארץ ההרפתקאות. בכיכר נמצאים מדי פעם דמויות דיסני (מיקי, מיני...) שאיתם ניתן להיפגש. מומלץ לבדוק בתוכנית על הזמנים. נוסף על החנויות והמסעדות נמצא מצד שמאל של הכיכר בניין העירייה שם ניתן לקבל מידע על הפעילויות השונות בפארק. ליד בניין העירייה נמצאת תערוכה קטנה של מוצגים הקשורים לארה"ב. ברחוב הראשי עוברת, מלבד המצעדים, רכבת מיוחדת שאיתה ניתן לנסוע לאורך הרחוב. הכיכר השני, נמצא לקראת סופו של הרחוב, מול טירת היפייפיה הנרדמת, שם נערכים מופעים, ושם מתחילים המצעדים.

ארץ הפנטזיה[עריכה]

החלק הזה של הפארק, מתאים במיוחד לילדים הקטנים יותר, מכיל את המתקנים הקשורים לאגדות של דיסני. בכניסה לטירה, עולים לקומה העליונה וצופים בוויטראז'ים ובמוצגים המספרים את סיפור היפייפיה הנרדמת. לאחר מכן יוצאים אל המרפסת וצופים בפארק.

  • אליסה ומבוך הפלאים הוא מתקן חביב ביותר שבו מטיילים במבוך ופוגשים דמויות מהסיפור "אליסה בארץ הפלאות". כשתגיעו לארמון של מלכת הלבבות תוכלו לראות מהמרפסת את החתול המסתורי, שפניו נמצאים על הגבעה (ועיניו מסתובבות) ואת מלכת הלבבות קופצת מהשיחים וצועקת על המבקרים.
  • המתקנים של פיטר פן(FP), פינוקיו ושלגיה דומים בבסיסם- נוסעים ורואים את הסיפור של כל אחד מהם, אך ההבדל הוא שאצל פיטר נוסעים על הספינה המעופפת מה הופך את הנסיעה לחוויתית יותר.
  • זה עולם קטן מאוד, המתקן המבוסס על השיר המפורסם של דיסני. מתיישבים על סירות קטנים ושטים בתוך אולמות בהן עשרות בובות מכל תרבויות העולם שרות את השיר בסגנונות שונים. לאחר שיורדים מן הסירה אפשר להיכנס לאולם קטן שבו רואים כל מיני מוצגים ולשחק במשחקים במחשב שנמצא שם.

הבניין החיצוני של המתקן גם הוא מיוחד. עיגול שחציו שמש וחציו ירח מתנדנד מצד לצד כל שנייה וכשעוברת שעה יוצאות בובות מרקדות.

  • רכבת דיסנילנד עוצרת כאן

ארץ התגליות[עריכה]

בניגוד לשאר פארקי דיסנילנד בעולם, במקום ארץ המחר (Tomorrowland), המקום נקרא ארץ התגליות והתמה שבבסיס ארץ זו היה החזון של העתיד של מגלים אירופים ובעיקר - רעיונותיו של ז'ול ורן. המקום ממולץ לכל המשפחה.

  • אוטופיה- נסיעה במכוניות פורד ישנות משנות ה-50' וה-60' בכבישים.
  • משגרי החלל של באז שנות אור (FP)- המתקן, שמבוסס על הסרט "צעצוע של סיפור" לוקח אתכם, על קרון מיוחד המצויד ברובה להיכנס לעולמו של באז שנות אור ולירות על הדמויות שמסביבכם. על הצג של הקרון תוכלו לראות את מספר הנקודות שלכם.
  • מותק, הקהל התכווץ!- ברוכים הבאים לטקס ממציא השנה. אתם מוזמנים להתרווח באולם, לשים משקפי תלת-מימד (ואוזניות לאנגלית) ולצפות בטקס. הזוכה- מכשיר לכיווץ חפצים.
  • הר החלל: משימה 2 (FP)- רכבת ההרים המפורסמת של דיסנילנד, והגדולה ביותר מבין הפארקים. אתם נורים מתוך תותח אל החלל. מכיוון המתקן סגור נוצרת אשלייה של חוסר וודאות של כוח המשיכה בגלל הסרטונים המוקרנים מסביב.
  • סטאר טורס (Star Tours)- המתקן, המבוסס על סדרת סרטי "מלחמת הכוכבים", לוקח אתכם בתוך חללית יחד עם רובוט מלווה לחלל. בכניסה למתקן תוכלו לראות מוצגים מהסרט ורובוטים מהסרט. (FP)
  • רכבת דיסנילנד עוצרת גם כאן

ארץ ההרפתקאות[עריכה]

בכניסה הראשית לארץ הזו נכנסים למעין שוק המזכיר את הסרט "אלאדין" ולידו נמצא מקום ובו מספר חדרים עם סצנות מתוך הסרט.

  • אינדיאנה ג'ונס ומקדש פריל- רכבת הרים המבוססת על סדרת הסרטים "אינדיאנה ג'ונס.
  • שודדי הקאריביים- המופע המפורסם הכולל שיטוט והצצה לחייהם של הפיראטים
  • אי ההרפתקאות- מעין אי שנמצא בג'ונגל וניתן לסיירו. ניתן להגיע למערת נטיפים ולהיכנס לתוך סלע הגוגולת. האי הוא לב ארץ ההרפתקאות וניתן להגיע ממנו לכמה מן האטרקציות שבה.
  • האי של רובינזון קרוזו- היכנסו לביתו של הדמות המפורסמת רוביזון קרוזו שגר באי בודד לבדו.
  • חוף הפיראטים- גם הקטנים יכולים להיות שודדי ים!

ארץ המערב הפרוע[עריכה]

מצעדים בדיסנילנד[עריכה]

חגיגות ה-15 לדיסנילנד פריז[עריכה]

החגיגות שהחלו בסוף 2006 ויימשכו כנראה גם ב-2008 כללו שינוי של הרחוב הראשי, מוצרים מיוחדים, מבצעים ומצעדים מיוחדים.

(Fast Pass (FP[עריכה]

כרטיס קיצור התורים הפועל רק בפארק דיסנילנד, ובמתקן אחד באולפני וולט דיסני.

אולפני וולט דיסני[עריכה]

הפארק שהוקם ב-2002 הוא מעין גרסה קטנה יותר של פארק "אולפני הוליווד של דיסני" (לשעבר "דיסני-MGM")

אולפן מספר 1[עריכה]

מאחורי הקלעים[עריכה]

אזור ההנפשה[עריכה]

מצעדים באולפני וולט דיסני[עריכה]

תחבורה לפארק[עריכה]

  • ישנו אוטובוס היוצא מהשאנז אליזה בפריז פעמיים ביום. יש לבדוק על הזמנים באתר
  • ניתן להגיע אל הפארק באמצעות רכבות ה-RER מפריז- קו RER A.

קישורים חיצוניים[עריכה]

אתר דיסנילנד פריז דיסנילנד קליפורניה