אגם גארדה

מתוך ויקיטיול
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

אגם גארדה (באיטלקית: Lago di Garda) הוא האגם הגדול ביותר באיטליה. הוא ממוקם בצפון איטליה למרגלות האלפים, בערך באמצע הדרך בין מילאנו לונציה ובין הרי האלפים לעמק הפו. אזור אלפיני זה הוא תוצר של תנועת קרחונים בסוף עידן הקרח האחרון ומהווה יעד תיירותי מרכזי באיטליה.

גאוגרפיה[עריכה]

החלק הצפוני של אגם גארדה הינו צר ומוקף בהרים השייכים ברובם לרכס האמיצים (Gruppo del Baldo). בשטח האגם קיימים מספר איים קטנים וחמישה איים עיקריים. הגדול מבניהם הינו האי גארדה (Isola Del Garda) ובסמוך אליו מדרום האי סן ביאג'יו (Isola San Biagio) המכונה האי של הארנבים (Isola dei Conigli) . שלושת האיים העיקריים האחרים הם Isola dell'Olivo, Isola di Sogno, ו Isola di Trimelone הממוקמים צפונית יותר וממזרח.

הנהר העיקרי הזורם לאגם הוא נהר סרקה (Sarca), בעוד הנהר היחיד היוצא מן האגם הוא נהר מינצ'ו (Mincio).

אטרקציות סביב האגם[עריכה]

פארק גארדהלנד (Gardaland) - פארק השעשועים הגדול והמפורסם באיטליה ואחד הגדולים באירופה, מקום חובה כאשר מטיילים עם ילדים. מיקום: פארק גארדהלנד בנוי על חופו המזרחי של אגם גארדה בכתובת SS249 Gardesana Orientale Castelnuovo del Garda

אתר האינטרנט של פארק גארדהלנד

פארק הטבע (Parco Natura Viva) הפארק המשתרע על יותר מ-160 דונם, כולל שני אזורים עיקריים: ספארי, המאפשר סיורים רכובים בלבד. גן זואולוגי המכיל יותר מ-1000 חיות ולמעלה מ-175 מינים, חלקם חיות נדירות וחיות על סף הכחדה. מיקום: ממוקם בין Bussolengo ו Pastrengo, מזרחית לאגם גארדה.

עולם השעשועים (Canevaworld) - אחד הפארקים הגדולים בעולם. הכולל בשיטחו שני פארקים (עולמות): עולם המים - מעוצב כמו אזור טבעי עם איים, נהרות ומפלים וכולל אטרקציות מים כגון מגלשות מים, סירות ועוד. ועולם הסרטים עם פעילויות כמו מופעי פעלולים, מופעי זוועה, מופעי ופעילויות איפור וכו'. ניתן לרכוש כרטיס לכל פארק בנפרד או כרטיס משולב במחיר מיוחד. מיקום: הפארק נמצא צפונית לפארק גארדהלנד. אתר האינטרנט של הפארק

טיולי יין היין והיקבים המקומיים הינם מהאטרקציות הפופולריות ביותר של אגם גארדה והכרמים הם מהגידולים הנפוצים ביותר באיזור. טיולי יין באיזור זה ובעיירה Bardolino במיוחד מומלצים מאוד, ומלווים בקבלת פנים חמה מהצוות בכל כרם ויקב אליו תגיעו. הצוות לרוב ישמח להראות את הכרם, יציעו לכם טעימות מהיין ואפשרות לקנות מן התוצרת. סיורים בכרם הם פופולריים מאוד ומאפשרים הצצה אל האווירה, התרבות והמסורת האיטלקית.

מפל ורונה ממוקם כשלושה קילומטרים מן האגם ונוצר על ידי תופעה גיאולוגית טבעית נדירה. המים במפל נופלים מגובה של כ 87 מטרים בכניסה למערה ומהוים אטרקציה שווה לצפייה. ניתן לצפות במפל מאיזור מיוחד לפיקניקים וליהנות מארוחה נעימה באוויר הפתוח. את המפל ניתן לראות משתי נקודות תצפית, נקודת התצפית הראשונה במערה התחתונה והשניה במערה העליונה, הנמצאת כ40 מטרים במעלה ההר.

העיר המבוצרת העתיקה של סירמיונה סירמיונה היתה מיושבת מתקופת האבן, וממצאים מצביעים על כך שהיתה כפר קטן של דייגים הגרים בבתים על כלונסאות על גדות אגם גארדה. המיקום האסטרטגי שלה ליד "הפינה" הדרום מזרחית של האגם והאיכויות ההגנתיות של חצי האי בו היא נמצאת, העלו את חשיבותה הצבאית לאורך השנים מחד אך יופיה וייחודה מאידך גרמו לכך שהיא הייתה ועודנה - מקום פופולרי עבור אנשים לבקר. עובדה לכך ניתן לראות בכך שרומאים עשירים הקימו בתי נופש בקצה של חצי האי. בעיר אתרים רבים כגון: המערה של קטולוס (Grotte di Catullo), טירת סקאליג'ר (Scaliger Castle) ועוד. העיר גם מפורסמת בזכות המעיינות החמים שלה.

קישורים חיצוניים:[עריכה]

גרסאות שפה

פעולות

Docents

דף זה בשפות אחרות

אתרים אחרים