Varkaus

Wikitravel
Ahlströminkatu

Varkaus [1] on kaupunki Pohjois-Savon maakunnassa.

Ymmärrä[muokkaa]

Varkaus on 22 tuhannen ihmisen kaupunki Pohjois-Savossa. Varkaus on myös tunnettu tehtaistaan. Varkautelaiset ovat erittäin ystävällisiä.

Tule[muokkaa]

Junalla, bussilla tai autolla matkaa Helsingistä on noin 4 h, lento kestää tunnin.

Liiku[muokkaa]

Varkaudessa on erittäin helppo liikkua.

Autolla[muokkaa]

Autoja Varkaudesta vuokraa kyllä muutamaksi päiväksi.

Bussilla[muokkaa]

Varkaudessa on erittäin hyvä liikkua Bussilla. Varkaudessa kulkee ovelta ovelle toimittava "pali". Pali on kaiken lisäksi edullinen.

Metrolla[muokkaa]

Varkaudessa ei ole metroa tai raitiovaunua.

Näe[muokkaa]

Varkauden tehdas on aika vaikuttava satoine rakennuksineen. Ja Kirkosta löytyy Pohjoismaiden ja koko Pohjois-Euroopan suurin Fresko! Useita muita monumetteja voit löytää katsoessasi ympärillesi.

Tee[muokkaa]

Kesäkuun alussa on vekaravarkaus-tapahtuma johon kuuluu viikon ajan paljon tapahtumia aina teatterista seikkailujen saareen.

Edullisia löytöjä teet Kauppakadulla tai useilla toreilla sekä Rammarin viereisessä Siwassa ABC sijaitsee heti kun moottoritieltä käännytään Varkauteen päin. Hintataso on ehkä muutaman sentin kalliimpaa kuin muualla Suomessa.

Syö[muokkaa]

Varkaudessa on kaksi kiinalaista ravintolaa sekä yksi thai-ravintola. Myös Forumin kauppakeskuksessa on Ravintola Amanda.

Juo[muokkaa]

Varkaudessa sijaitsee useita paikkoja kuten Old paron.

Kahvilat[muokkaa]

Kahviloita löytyy varkaudesta tusina.

Baarit & pubit[muokkaa]

Varkaudessa sijaitsee Old paron, Wanha tuoppi.

Yökerhot[muokkaa]

Varkaudessa on muutama yökerho suurimmat niistä Z one ja Next Step.

Nuku[muokkaa]

Varkaudessa on helppo majoittua esim. Scandic Oscariin sekä Joutsenkulmaan.

Edulliset[muokkaa]

Kerrostalohotellit joita voi hyvällä tuurilla löytää ovat kalliita kuntoon nähden mutta usein kannattaa yöpyä tasokkaissa hotellissa. Joitakin huoneistohotellia saattaa löytyä mutta useimmiten kaikkein helpoin ja halvin on Joutsenkulma.

Keskihintaiset[muokkaa]

Joitakin huoneistohotellia ja saattaa löytyä mutta useimmiten kaikkein helpoin ja halvin on Joutsenkulma.

Hintavat[muokkaa]

Hintavinta on ehdottamasti Scandicissa. Siellä hinta-laatu-suhde on myös kaikken parhain ja ruoka on hyvää jotenka Scandic on varma valinta. Myös Leppävirralta löytyy Vesileppis jossa on hyvä hotelli ja uimavalli ravintola pub ja jäähalli. Scandic on puolestaan lähellä Varkaus-salia (ne ovat liitetty yhteen lasisella käytävällä) ja jäähallit ovat lähellä sekä tori ja baarit ovat lähellä, kauppoja on taas muualla. Mutta Rosso ja Kotipizza ovat lähellä.

Pysy turvassa[muokkaa]

Varkaudessa ei ole sattunut mitään vakavia henkirikoksia. Varkaudessa on erittäin turvallista liikkua.

Pysy terveenä[muokkaa]

Varkauden keskus-sairaala päivystää 24h/7 Taulumäellä ja Navistastalossa sijaitsee Terveystalo-niminen sairaala.

Jatka matkaa[muokkaa]

Lähellä Varkautta sijaitsee tunnin ajo matkan päässä Kuopioon ja Helsinkiin pääsee junalla tai lentäen Joroisista 10 minuutin ajomatkan päässä. Lähellä sijaitsee myös Leppävirta.

halvat lennot

Kirjoitusjärjestelmät

Toiminnot

Docents

Muilla kielillä