Reykjavik

Wikitravel
Pohjoismaat : Islanti : Reykjavik
Näkymä Reykjavikiin Hallgrimskirkjan kellotapulista

Reykjavik (Reykjavík) on Islannin pääkaupunki, ja samalla maailman pohjoisin pääkaupunki. Kaupungissa on 195 000 asukasta eli yli puolet Islannin väkiluvusta.

Tule[muokkaa]

Lentokoneella[muokkaa]

Kansainvälinen lentoasema, Keflavik (IATA: KEF, [1]) sijaitsee vajaat 50 kilometriä Reykjavikista. Taksimatka tältä kansainvälisellä mittapuulla pieneltä kentältä Reykjavikiin maksaa helposti 7500-9000 kruunua, joten lyhyellä visiitillä auton vuokraaminen on hyvä vaihtoehto. Flybus [2] ajaa säännöllisesti kentän ja kaupungin väliä. Menolippu 1950 kruunua, menopaluu avoimella paluupäivämäärällä 3500 kruunua. Plusluokituksella on mahdollista päästä aivan omalle hotellille asti, kuten palatessa sieltä takaisin lentokentälle.

Reykjavikissa on myös kotimaan lentoasema (IATA: RKV), josta on hyvät yhteydet muihin Islannin kaupunkeihin. Reykjavikin lentoasema on aivan kaupungin keskustassa, joten kuljetusta ei tarvitse erikseen miettiä.

Laivalla[muokkaa]

Liiku[muokkaa]

Autolla[muokkaa]

Auton vuokraaminen Islannissa on suositeltavaa, vaikka hinnat eivät olekaan kovinkaan edulliset. Monille suurimmille nähtävyyksille pääsee kyllä bussilla Reykjavikista, mutta omalla autolla et ole sidottu aikatauluihin ja voit pysähtyä vähän väliä katselemaan ihmeissäsi Islannin karun komeaa maisemaa. Lentoasemalla on kaikkien suurimpien vuokraamojen toimipisteet.

Reykjavikissa itsessään pärjää kyllä ilmankin autoa. Kaupunki ei ole kovinkaan suuri ja bussilinjoja on useampia.

Näe[muokkaa]

Hallgrímskirkja
  • Hallgrímskirkja-kirkko, Skólavörðuholti.  edit

Tee[muokkaa]

  • Blue Lagoon, 240 Grindavík, +354 420 8800 (), [3]. Lämpövoimalan läpi kulkenut kuuma vesi pumpataan altaaseen ja kylvetetään siinä maksavia asiakkaita. Tätä erikoista liikeideaa voi ihmetellä noin puolen tunnin automatkan päässä Reykjavikista.  edit

Osta[muokkaa]

Syö[muokkaa]

Juo[muokkaa]

Kahvilat[muokkaa]

Baarit & pubit[muokkaa]

Yökerhot[muokkaa]

Nuku[muokkaa]

Pysy turvassa[muokkaa]

Pysy terveenä[muokkaa]

Ota yhteyttä[muokkaa]

Jatka matkaa[muokkaa]

Kirjoitusjärjestelmät

Toiminnot

Docents

Muilla kielillä

muut sivustot