Portree

Wikitravel
Isle of Skye : Portree

Portree on kaupunki Isle of Skyessa. Portree on saaren ainoa kaupunki ja näin ollen myös pääkaupunki.

Tule[muokkaa]

Portreehen on päivittäinen bussiyhteys Glasgowista sekä Invernessistä. Lähimmät juna-asemat ovat Kyle of Lochalshssa, josta kulkee silta Isle of Skyelle, sekä Mallaig, josta pääsee lautalla Skyelle.

Liiku[muokkaa]

Kaupungissa on noin 3000 asukasta, joten kaupat, pankit, ravintolat sekä majoitukset ovat kävelymatkan päässä toisistaan.

Näe[muokkaa]

Kaupungissa on värikäs satama-alue, jossa on nykyisin ravintoloita.Kaupungissa itsessään ei ole merkittäviä nähtävyyksiä, vaan se toimii lähtöpaikkana muualle Skyelle tehtäville retkille.

Tee[muokkaa]

Kaupunkista on helppo lähteä retkille ympäri saarta. Retkiä on monenlaisia, mm. opastettuja sekä bussi- ja veneretkiä.

Osta[muokkaa]

Syö[muokkaa]

Portreessä on monta kalaravintolaa, joista saa paikallista kalaa. Kaupungista löytyy myös muutama ravintola, joista saa perintestä skottilaista ruokaa. Lisäksi leipomo, kiinalainen ja intialainen ravintola löytyvät kaupungista.

Juo[muokkaa]

Kahvilat[muokkaa]

Kaupungista löytyy pari kahvilaa,sekä leipomo.

Baarit & pubit[muokkaa]

Yökerhot[muokkaa]

Nuku[muokkaa]

Kaupungista löytyy monta tasokasta B&B-majoituspaikkaa, joiden hinnat noin 25-35£ yöltä. Keskustassa on myös muutama hotelli sekä hostelli. Sesonkiaikana, kuten pääsiäisenä ja keskikesällä, majoitus on syytä varata ajoissa, sillä kaupunki on tuolloin täynnä turisteja.

Pysy turvassa[muokkaa]

Pysy terveenä[muokkaa]

Ota yhteyttä[muokkaa]

http://www.skye.co.uk/

http://www.scotland-inverness.co.uk/skye.htm

Jatka matkaa[muokkaa]

Portreestä voi jatkaa saaren kiertämistä tai lähteä Uigin kautta Ulko-Hebrideille. Skyeltä voi myös jatkaa lautalla viereiselle Raasayn saarelle.

Kirjoitusjärjestelmät

Toiminnot

Docents

Muilla kielillä

muut sivustot