Nižni Novgorod

Wikitravel
Eurooppa : Itä-Eurooppa : Venäjä : Nižni Novgorod

Nižni Novgorod (venäjäksi Нижний Новгород) on kaupunki Venäjällä.

Ymmärrä[muokkaa]

Tule[muokkaa]

Nižni Novgorodiin on suoria junayhteyksiä Pietarista ja Moskovasta. Yöjuna "Volga" lähtee ilkuillasta ja saapuu Nižni Novgorodiin aamulla. Lisäksi sinne voi tulla Moskovasta useallakin junalla. Nižni Novgorodin asemalla pysähtyvät myös trans siperian radan junat. Rautatieasema on yhä kaupungin vanhalla nimellä Gorki.

Liiku[muokkaa]

Autolla[muokkaa]

Bussilla[muokkaa]

Kävellen[muokkaa]

Metrolla[muokkaa]

Nižni Novgorodissa on metrolinja, mutta se on rakennettu vasta Okajoen Länsipuolella sijaitsevaan kaupungin uudempaan osaan, jossa sijaitsevat nukkumalähiöt ja mm. runsaasti työllistävä autotehdas. Nähtävyydet ja varsinainen keskusta on vanhemmalla puolella, joten turisteja metroverkko ei juurikaan palvele. Metroa ollaan lähivuosina laajentamassa myös vanhemman osan puolelle, ja metrosilta Okajoen yli on hiljattain valmistunut.

Näe[muokkaa]

Nižni Novgorodin nähtävyyksiä on erityisesti vanha keskusta ja erityisesti Kreml. Myös lukuisat ortodoksikirkot ja luostarit ovat näkemisen arvoisia. Kaupungin pitkä kävelykatu lähtee Kremlin edessä olevalta aukiolta. Se on täynnä väkeä ympäri vuoden. Kävelykadun varrella on kauppoja, ravintoloita, katukaupustelijoita, kahviloita ja iso matkamuistomyymälä.

Tee[muokkaa]

Osta[muokkaa]

Syö[muokkaa]

Juo[muokkaa]

Kahvilat[muokkaa]

Baarit & pubit[muokkaa]

Yökerhot[muokkaa]

Nuku[muokkaa]

Edulliset[muokkaa]

Keskihintaiset[muokkaa]

Hintavat[muokkaa]

Pysy turvassa[muokkaa]

Pysy terveenä[muokkaa]

Ota yhteyttä[muokkaa]

Jatka matkaa[muokkaa]

Kirjoitusjärjestelmät

Toiminnot

Docents

Muilla kielillä

muut sivustot