Maleme

Wikitravel

Maleme on yksi Kreetan lomakylistä, joka sijaitsee noin 17 kilometrin päässä saaren toiseksi suurimmasta kaupungista Haniasta.

Tule[muokkaa]

Lennot laskeutuvat Hanian lentokentälle. Kreetan muista kaupungeista on lyhyt ja edullinen bussimatka Malemeen.

Liiku[muokkaa]

Autolla[muokkaa]

Maleme on pieni kaupunki, jonka tarjontaan tutustuu helposti kävellen. Auton voi vuokrata useista liikkeistä päätien varrella tai omasta hotellista.

Bussilla[muokkaa]

Bussi kulkee päätietä pitkin Haniaan ja Kissamokseen päin arkisin noin puolen tunnin välein. Bussilla voi matkustaa edullisesti myös muihin lomakyliin matkan varrella.

Kävellen tai pyöräillen[muokkaa]

Malemesta on lyhyt kävely- ja pyöräilymatka muihin lomakyliin rannan varrella. Esimerkiksi Gerani suomalaisine baarineen sijaitsee kolmen kilometrin päässä. Myös pyörän vuokraaminen on mahdollista.

Näe[muokkaa]

Malemessa on vanha saksalainen hautausmaa.

Tee[muokkaa]

Malemen ranta on kivikkoinen, mutta vedessä voi kuitenkin uida ja rannan aurinkotuoleilla lokoilla.

Osta[muokkaa]

Malemessa on yksi iso marketti ja kaksi pienempää kauppaa rannan varrella.

Syö[muokkaa]

Maleme Imperial hotellin ravintolan annokset ovat isoja ja herkullisia. Rantakadulta löytyy myös muutama muu iso ravintola. Hintataso on Suomen hintoihin nähden alhainen.

Juo[muokkaa]

Maleme Imperial hotellin allasbaarissa on tarjolla juomia aina oluista siidereihin ja drinkkeihin.

Kahvilat[muokkaa]

Pääkadun varrella on muutamia kahviloita, joissa on usein pääsy nettiin.

Nuku[muokkaa]

Edulliset[muokkaa]

Malemesta saa muun muassa edullista viiniä.

Jatka matkaa[muokkaa]

Malemesta on helppo jatkaa matkaa isompiin kaupunkeihin kuten Kissamokseen ja Haniaan, josta on bussiyhteydet itäisen Kreetan alueisiin. Malemesta on lyhyt ja edullinen bussimatka myös muihin lomakyliin rannan varrella.

Malline:Kreeta