Las Palmas

Wikitravel

Las Palmas tai muodollisemmin Las Palmas de Gran Canaria on Kanariansaarten kaupunki. Se sijaitsee Gran Canarian saarella, ja se on samalla saaren pääkaupunki. Las Palmas on suosittu lomakohde.

Tule[muokkaa]

Lentokoneella[muokkaa]

Las Palmasissa on lentoasema, jonne tehdään lentoja myös Suomesta (Finnair [1]). Myös manner-Espanjasta voi lentää Las Palmasiin esim. Iberian tai Spanairin lennolla.

Autolla[muokkaa]

Bussilla[muokkaa]

Laivalla[muokkaa]

Saarelle on hyvät yhteydet esim. Espanjan mantereelta ja Kanarian muilta saarilta.

Junalla[muokkaa]

Saarella ei ole junaverkostoa.

Liiku[muokkaa]

Bussilla[muokkaa]

Las Palmasissa ja sen ympäristössä kulkee paljon busseja, joiden hinnat ovat pienet.

Taksilla[muokkaa]

Taksimatkat ovat Las Palmasissa suhteellisen edullisia. Hinnasta kannattaa sopia kuljettajan kanssa ennen lähtöä, mikäli taksissa ei ole taksamittaria.

Näe[muokkaa]

Keskustan tuntumassa oleva uimaranta, jota ei juuri voi olla huomaamatta.

Tee[muokkaa]

Useat turistit viettävät aikaansa rannalla tai shoppaillen. Monet matkatoimistot järjestetävät erilaisia retkiä.

Osta[muokkaa]

Las Palmasissa myydään vaatteita, matkamuistoja, seinäkoristeita, koruja, jne. Suuria kauppakeskuksia ovat mm.:

  • El Corte Inglés

Syö[muokkaa]

Pitkin kaupunkia löytyy useita kahviloita ja terasseja joista saa yleensä tapas-tyylisiä "pikkusuolaisia". Isoon nälkään kannattaa etsiä jokin ravintola, esimerkiksi rannan läheisyydestä löytyy paljon turisteille kohdennettuja ravintoloita ja hampurilaisbaareja.

Juo[muokkaa]

Nuku[muokkaa]

Las Palmasissa on eri tasoisia hotelleita luksushotelleista halpoihin majataloihin, mutta keskiluokkaisia hotelleita on eniten.

Pysy turvassa[muokkaa]

Taskuvarkaudet ovat suhteellisen yleisiä Las Palmasissa. Rahat ja arvoesineet on syytä jättää hotelliin tai tallelokeroon.

Pysy terveenä[muokkaa]

Ota yhteyttä[muokkaa]

  • GSM – Las Palmasissa ja kaikkialla päin Kanariansaaria on hyvä GSM-verkko.
  • Internet – Las Palmasissa on internetkahviloita, joissa internetin käyttö on edullista.

Jatka matkaa[muokkaa]

  • Muu Kanaria.