La Palma

Wikitravel

La Palmaon yksi läntisistä Kanariansaarista. Hallinnollisesti se kuuluu Espanjalle.

Alueet[muokkaa]

Kaupungit[muokkaa]

Muut kohteet[muokkaa]

Ymmärrä[muokkaa]

Ilmasto[muokkaa]

Tule[muokkaa]

Lentokoneella[muokkaa]

La Palmalla on kansainvälinen lentokenttä (IATA: SPC). Suomesta ei kuitenkaan ole saarelle suoria lentoja. Paikallislentoyhtiöt Binter Canarias ja Islas Airways lentävät La Palmalle Teneriffalta ja Gran Canarialta useita kertoja päivässä. ATR-72 -potkuriturbiinikoneella lento Teneriffalta kestää vain 30 minuuttia. Suomalaisten matkatoimistojen myymät pakettimatkat La Palmalle sisältävät yleensä charter-lennon Teneriffalle ja paikallislennot Binterillä.

Junalla[muokkaa]

La Palmalla ei ole rautateitä.

Autolla[muokkaa]

Bussilla[muokkaa]

Laivalla[muokkaa]

Liiku[muokkaa]

Puhu[muokkaa]

La Palmalla puhutaan espanjaa. Saksaa osataan melko laajasti, englantia paljon huonommin.

Syö[muokkaa]

Juo[muokkaa]

Pysy turvassa[muokkaa]

Yleinen hätänumero on 112. Huomioi kuitenkin, että vuoristoisessa maastossa matkapuhelimen toimii usein huonosti, jos ollenkaan.

Aja varovasti. Saaren kapeilla ja erittäin mutkaisilla teillä liikkuu paikallisia, jotka ajavat todella kovaa, ja turisteja, jotka ajavat kuin turistit. Varaudu huonon näkyvyyden mutkissa siihen, että vastaantulija ei välttämättä kunnioita keskiviivaa.

Varustaudu kunnolla patikointiretkille. Saarella ei ole myrkyllisiä käärmeitä tai hyönteisiä, suurimmat vaarat ovat nestehukka ja kompurointi jyrkänteisillä poluilla. GPS-paikannin on erittäin suositeltava varuste, sillä se lisää turvallisuuden lisäksi mukavuutta.

Kirjoitusjärjestelmät

Toiminnot

Docents

Muilla kielillä

muut sivustot