Irkutsk

Wikitravel

Irkutsk (ven. Иркутск) on toisinaan Siperian Pariisiksikin tituleerattu kaupunki Venäjällä.

Ymmärrä[muokkaa]

Tule[muokkaa]

Useimmiten Irkutskiin tullaan Trans-Siperian junarataa tai Trans-Mongolian junarataa pitkin joko Moskovasta, Vladivostokista tai Pekingistä. Paras matkustusaika on kesä, jolloin Irkutskissa on lämmintä: heinäkuussa keskilämpötila on 25 astetta. Tammikuu taas on keskimäärin kylmin kuukausi, -27 astetta.

Liiku[muokkaa]

Autolla[muokkaa]

Bussilla[muokkaa]

Kävellen[muokkaa]

Näe[muokkaa]

Tee[muokkaa]

Osta[muokkaa]

Syö[muokkaa]

Juo[muokkaa]

Kahvilat[muokkaa]

Baarit & pubit[muokkaa]

Yökerhot[muokkaa]

Nuku[muokkaa]

Edulliset[muokkaa]

Admiral Hostel ulitsa Cheremhovskaja 6, asunto 1

Pieni mutta mukava hostelli, jossa ystävällinen palvelu. Respa tarvittaessa. Yöpyminen 6 hengen dormissa n. 13 euroa. Rautatieasemalta sillan yli matka n. 10 min. Mukava ilmapiiri ja ihan lähellä keskustaa.

Keskihintaiset[muokkaa]

Hintavat[muokkaa]

Pysy turvassa[muokkaa]

Pysy terveenä[muokkaa]

Venäjälle matkustaville suositetaan yleisesti rokotusta hepatiitti A:ta tai hepatiitti A:ta ja B:tä vastaan. Hepatiitti A:ta vastaan pistettävä rokote on nimeltään Havrix (20 vuoden suojan saamiseksi otetaan kolme rokotetta vuoden sisällä), hepatiitti A:ta ja B:tä vastaan tarkoitettu rokote on Twinrix (20 vuoden suojan saa neljällä rokotteella, jotka pistetään vuoden sisällä). Reseptin saa lääkäriltä, kun kertoo matkustusaikeistaan. Ensimmäinen rokote otetaan vähintään kuukausi ennen matkalle lähtöä, Twinrixistä tulisi ottaa mielellään kaksi rokotetta.

Irkutskissa hanavettä ei voi juoda, joten kannattaa ostaa vesi pullotettuna kaupasta.

Ota yhteyttä[muokkaa]

Jatka matkaa[muokkaa]

muu maa.

Kirjoitusjärjestelmät

Toiminnot

Docents

Muilla kielillä

muut sivustot