Havaiji

Wikitravel
Havaijin saaret

Havaiji (Hawaii, Hawaiʻi) on 122:sta saaresta koostuva saariryhmä pohjoisella Tyynellämerellä. Havaiji on yksi Yhdysvaltain 50. osavaltiosta.

Ymmärrä[muokkaa]

Tule[muokkaa]

Lentokoneella[muokkaa]

Suomesta ei ole lentoja Havaijille, joten vaihto esim. New Yorkissa tai Los Angelesissa on tarpeen. Los Angelesista on paljon lentoja Havaijin eri saarille, joten se on hyvä, mutta hieman ruuhkainen paikka vaihtaa. Aasian kautta lentäessä on mahdollista vaihtaa konetta esim. Japanissa.

Lento Suomesta Havaijille on pitkä, joten kannattaa harkita myös yöpymistä tai parin päivän pysähdystä Yhdysvaltojen länsirannikolla.

Laivalla[muokkaa]

Liiku[muokkaa]

Auton vuokraaminen on suositeltavaa muualla paitsi Honolulussa. Joillain saarilla (esim. Maui, Kauai) julkinen liikenne on halpaa tai jopa ilmaista, mutta busseja kulkee harvoin ja niillä ei välttämättä pääse kaikkin turistien suosimiin kohteisiin.

Näe[muokkaa]

Tee[muokkaa]

Puhu[muokkaa]

Havaijilla puhutaan englantia ja havaijin kieltä. Englantia osaavat käytännössä kaikki paikalliset. Amerikkalaiset ovat yleensä kohteliaita ja auttavaisi, ja heitä ei haittaa vaikka et puhuisikaan täydellistä englantia.

Osta[muokkaa]

Havaiji on amerikkalaisittain melko kallis, johtuen siitä, että lähes kaikki elintarvikkeet ja tavarat joudutaan tuomaan muualta vesitse tai lentorahtina, mutta Suomalaiseen hintatasoon verrattuna se on silti edullinen.

Syö[muokkaa]

Juo[muokkaa]

Nuku[muokkaa]

Pysy turvassa[muokkaa]

Pysy terveenä[muokkaa]

Kunnioita[muokkaa]

Ota yhteyttä[muokkaa]

Jatka matkaa[muokkaa]

Kirjoitusjärjestelmät

Toiminnot

Docents

Muilla kielillä

muut sivustot