Eilat

Wikitravel
Aasia : Lähi-itä : Israel : Eilat
Eilat2.jpg

Eilat (אילת) on kaupunki eteläisessä Israelissa aivan Jordanian rajan tuntumassa.

Ymmärrä[muokkaa]

Tule[muokkaa]

Suomesta ei ole suoria reittilentoja Eilatiin, joten vaihto esim. Tel Avivissa on tarpeen. Vaihtolento kestää vain 50 minuuttia. Jotku matkatoimistot, joiden matkoissa on 2-3 päivän jakso Eilatissa lennättävät matkustaja Tel Aviviin ja majoittavat ensimmäisen yös jossain Tel Avivia halvemmassa ymppäristössä, esimerkiksi Askelonissa jatkaakseen seuraavana päivänä Timnan kautta Eilatiin.

Suomalaisista matkanjärjestäjistä esim. Aurinkomatkat ja Lomamatkat järjestävät pakettimatkoja Eilatiin käyttäen omia tilauslentojaan. Lentoaika Helsingistä Eilatiin on noin 4,5 h.

Liiku[muokkaa]

Henkilöautolla[muokkaa]

Linja-autolla[muokkaa]

Eilatista käsin tehdään päivän matkoja Jordaniassa sijaitsevaan nabatealaisten muinaiskaupunkiin, Petraan, joka kuuluu UNESCO:n maailnanperintöön.

Kävellen[muokkaa]

Näe[muokkaa]

Vuoret[muokkaa]

Eilatissa kannattaa tutustua lähinnä viereisiin Eilatin vuoriin. Vuorilla kulkee vaellusreittejä vaihtelevalla pituudella ja vaatimustasolla. Korkein vuorista on Mt.Joash.

Kalat ja muut vesielävät sekä Punainen meri[muokkaa]

Nähtävyyksistä kiinnostuneille Eilatissa on maanalainen akvaario, joka on näkemisen arvoinen. Laitesukeltaminen ja snorklaaminen on myös suosittua Eilatissa. Koralliriutat ovat upeita ja käymisen arvoisia.

Kivihiomo[muokkaa]

Eilatissa on nähtävyytenä korukivihiomo.

Linnut[muokkaa]

Lintujentarkkailijoille Eilat on mitä loistavin paikka. Aivan keskustan kupeessa sijaitsee Eilatin rengastus ja tutkimus-asema, North-beach on tunnettu lintupaikka ja iltapäivisin siellä usein näkeekin ihmisiä kaukoputkineen tuiottamassa merelle.

Tee[muokkaa]

Osta[muokkaa]

Syö[muokkaa]

Juo[muokkaa]

Kahvilat[muokkaa]

Baarit & pubit[muokkaa]

Yökerhot[muokkaa]

Nuku[muokkaa]

  • Nova Hotel os. 6 Hativat Hanegev St., puh. +972 -8-6382444 [1]

Edulliset[muokkaa]

  • Cactus B&B [2]

Keskihintaiset[muokkaa]

  • Dan Panorama Eilat puh. +972-8-6389999 [3]

Hintavat[muokkaa]

Pysy turvassa[muokkaa]

Eilat on kaikinpuolin turvallinen kaupunki. Iltaisin pystyy liikkumaan huoletta kaupungilla. Ennemminkin ihmiset ovat ystävällisiä kuin vihamielisiä.

Eilatissa on tapahtunut viimeksi yli 10 vuotta sitten pommi-isku, joten on häviävän pieni mahdollisuus että näin kävisi nykypäivänä.

Pysy terveenä[muokkaa]

Ota yhteyttä[muokkaa]

Jatka matkaa[muokkaa]

  • Jordania
  • Egypti (taksimatka maksaa 35 NIS. Huomioi, että joudut maksamaan maastapoistumismaksun)

Kirjoitusjärjestelmät

Toiminnot

Docents

Muilla kielillä

muut sivustot